Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

مبارزه ۱۰ هزار هکتاری با ملخ صحرایی در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مبارزه بالغ بر ده هزار هکتاری با ملخ صحرایی در این استان تا کنون خبر داد و گفت: در بیش از ۲۸۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی و جنگلی این آفت پایش شده است.

مبارزه ۱۰ هزار هکتاری با ملخ صحرایی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی با تاکید بر اینکه تجربیات مبارزه با ملخ صحرایی در سال گذشته و پیش بینی های انجام شده توسط سازمان حفظ نباتات کشور و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد "فائو"، موجب ایجاد آمادگی بیشتر شده است، تصریح کرد: با حمایت استانداری های فارس دو آمادگاه مبارزه با ملخ در  این استان آماده و فعال شده است.

به گفته وی؛ تمامی تجهیزات و سموم مورد نیاز با هماهنگی خوب سازمان برنامه و بودجه کشور تامین، خریداری و در اختیار مراکز قرار گرفت.

این مقام مسئول اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ گونه خسارتی از آفت ملخ صحرایی به اراضی زراعی و باغی وارد نشده است و غالب مبارزه و پایش ها در عرصه های منابع طبیعی انجام شده است.

وی با اشاره به پیش بینی های انجام شده مبنی بر احتمال هجوم دستجات بزرگ ملخ صحرایی از کانون های شمال آفریقا و عربستان به کشورمان، ابراز کرد: ضرورت حفظ آمادگی برای مبارزه با ملخ صحرایی تا پایان خرداد ماه در مناطق مستعد هجوم آفت قطعی است.

قاسمی با بیان اینکه ده شهرستان هم مرز با استان های جنوبی هرمزگان و بوشهر در موضوع مبارزه با ملخ صحرایی درگیر و آماده باش هستند، افزود: دو شهرستان مهر و لامرد بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به سطح زیر کشت یک میلیون هکتاری اراضی زراعی و باغی در این استان نیز اشاره کرد و توضیح داد: آفت خطرناک و مضر ملخ صحرایی بیشتر سطح ۶۰۰ هزار هکتاری محصولات شتوی را تهدید می کند از این رو با توجه به موضوع حفظ امنیت غذایی مردم این اراضی به لحاظ مبارزه  با آفات، امراض و علف های هرز توسط کارشناسان شهرستان ها مدیریت می شوند.

قاسمی ضمن تشکر از حمایت های فرمانداران شهرستان های مختلف استان در زمینه مبارزه با آفات گریزی به موضوع شعار سال"جهش تولید" نیز زد و گفت: ما بنا داریم که امسال جهش تولید را محقق و نیاز غذایی جامعه را بر آورده کنیم.

او از مبارزه بیش از ۳۰۰ هزار هکتاری با علف های هرز و بیماری های گیاهی مانند زنگ زرد و ملخ در مزارع شتوی استان فارس در سال زراعی ۹۹-۹۸ به عنوان یک اقدام عملی در راستای جهش تولید یاد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید