Iranian Agriculture News Agency

رهاسازی آب کشاورزی از سد رودزن پایش شد

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پایش رها سازی آب سد درود زن برای اراضی کشاورزی آبخور رودخانه کُر و کنترل توزیع آب بین حقابه بران در شهرستان های زرقان، خرامه و مرودشت توسط " کارگروه پایش رها سازی آب سد درودزن" و با محوریت این مدیریت صورت گرفت.

رهاسازی آب کشاورزی از سد رودزن پایش شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، فرج الله عباسی تصریح کرد: این پایش از محل خروجی آب با بررسی "اشل اندازه گیری تراز آب"  آغاز  و با ورود به کانال های هدف طبق برنامه ریزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها تا رسیدن به مزارع صورت گرفت.

به گفته وی؛ این بررسی ها از سد درودزن و خروجی های سد در کانال های سمت چپ، سمت راست، هامون و بهشت، برداشت ها در بستر رودخانه کر از محل پل خان تا پل نو به صورت مستمر انجام شد.

عباسی با بیان اینکه هدف از ارزیابی "رها سازی آب سد درود زن برای اراضی کشاورزی" تلاش در جهت توزیع عادلانه این آب است، تاکید کرد: در ارزیابی ها در شهرستان های مرودشت و خرامه مدیر جهاد کشاورزی و در زرقان، رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی حضور داشتند.

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: کارگروه پایش رها سازی آب سد درودزن با محوریت این مدیریت با عضویت نمایندگانی مدیریت های امور زراعت، آب وخاک و امور فنی و مهندسی و همچنین نماینده مشاور رئیس سازمان در امور شهرستان های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تشکیل شد.  

مرحله اول رها سازی سهمیه آب سال زراعی جاری، در اسفندماه صورت گرفت، میزان آب رها سازی شده برای شهرستان های زرقان، خرامه و مرودشت جمعا ۱۴۳  میلیون متر مکعب است و مقرر گردیده است توسط شرکت سهامی آب منطقه ای تا پایان سال زراعی جاری میزان ۲۰۰ میلیون متر مکعب آبی برسد و در اردیبهشت ماه رها سازی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید