Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی خرمبید:

توقف تغییرکاربری های غیر مجاز در خرمبید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید از توقف بیش از ده مورد عملیات تغییر کاربری غیر مجاز از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد.

توقف تغییرکاربری های غیر مجاز در خرمبید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، آرش خسروانی با بیان اینکه افراد سود جو تعطیلات نوروز را فرصتی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی متصور شده اند، گفت: این تخلفات در مزارع ملک آباد ، اراضی موات شرق دهبید، گرداب، پل دور قلعه و شمال قلعه ، پلاک علفی قادرآباد و پلاک مرغاب شناسایی شد.

وی تصریح کرد: سودجویان و دلالان برای خرد کردن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری و ساخت‌ و سازهای غیر مجاز زمین‌های کشاورزی در ایام نوروز، فعالیت بیشتری دارند.

به گفته خسروانی، اکیپ‌های سامانه « ۱۳۱» با گشت‌زنی مستمر در عرصه‌های کشاورزی شهرستان تغییر کاربری ها غیر مجاز را شناسایی و با صدور اخطاریه، دستور توقف عملیات اجرایی صادر که پس از تکمیل پرونده، متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید بیان کرد: براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری، تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت‌وساز، خاکبرداری، فنس‌کشی و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناها احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

 عموم مردم در مناطق مختلف شهرستان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مراتب را به اداره امور اراضی شهرستان و سامانه "۱۳۱" گزارش دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید