Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

ترویج قارچ‌کش‌ها و ریزمغذی‌ها در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با توجه به اینکه استفاده از قارچ کش ها و ریز مغذی ها از مرحله آزمایشی گذشته و تاثیر ویژه آن در سلامت گیاه و افزایش عملکرد محصول اثبات شده است، این موضوع در مزارع قیروکارزین در حال گسترش است.

ترویج قارچ‌کش‌ها و ریزمغذی‌ها در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی تصریح کرد: در پی گزارش های فنی از بهبود عملکرد مزارع گندم، تا کنون قارچ کش "تیلت" در بیش از 182 هکتار از مزارع برای مبارزه با بیماری های برگی استفاده شده است. 

به گفته وی بارش های خوب گذشته و همچنین بارش های پیش بینی شده در روز های آتی شرایط را برای ظهور و اپیدمی شدن بیماری های برگی گندم و جو فراهم ساخته است که استفاده از قارچ کش ها باید در برنامه کشاورزان باشد.

همتی اظهار کرد: برخی از بیماری های برگی مانند زنگ زرد، سپتوریوز، سفیدک سطحی و سایر لکه برگی می توانند در کاهش تولید تا 50 درصد نیز موثر باشند که باعث تحمیل خسارت سنگین به کشاورزان می شود.

این مقام مسئول به استفاده از کود های ریز مغذی در سطح 280 هکتار از گندم زار های بخش افزر نیز اشاره کرد و افزود: استفاده از این کود ها می تواند در افزایش محصول تاثیر قابل توجه داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از اطلاع رسانی های گسترده توسط مدیران پهنه در بین کشاورزان و آگاهی عموم از تاثیر چشمگیر این اقدام در افزایش محصول،  میزان سطوح  مزارع  بهرمند از عناطر ریز مغذی در قیروکارزین افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین  با تاکید بر اینکه مصرف به موقع و مناسب عناصر ریز مغذی مقاومت گیاه در برابر تنش های محیطی را  افزایش می دهد، گفت: آزمون های آب و خاک نوع و میزان کمبود ها را مشخص و تغذیه را هدفمند می کند.

 قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید