Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی فارس:

اجرای طرح مدیریت کوچ بهاره در فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل ورود و خروج دام به مراتع ییلاقی، مبادی ورودی و خروجی مراتع استان با استقرار کمپ کنترل کوچ بهاره تحت پایش کامل قرار دارد.

اجرای طرح مدیریت کوچ بهاره در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهرام منتصری با اشاره به نشست "ستاد کوچ استان" که با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد، ابراز کرد: دامداران و عشایر کوچ رو استان با رعایت تقویم کوچ بهاره، برنامه زمانبندی حرکت کوچ را تنظیم و به هشدارهای لازم توجه کنند.

به گفته وی؛ دامداران و بهره ‌برداران باید از ورود زود هنگام و خارج از تقویم زمان بندی کوچ به مراتع ییلاقی خودداری کنند در غیر اینصورت برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

منتصری با بیان اینکه کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی در مراتع ییلاقی خواهد شد، افزود: در حال حاضر اکیپ های کنترل کوچ در 20 نقطه و ایستگاه های ثابت و سیار در مبادی و گلوگاه های ورودی در 15 شهرستان استان مستقر هستند و از کوچ غیر مجاز دامداران و عشایر در ایل راه ها جلوگیری خواهند کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بیان کرد: تعدادی از دامداران متخلف نیز که اقدام به کوچ زودهنگام کرده و از مراتع قشلاقی به مقصد مراتع ییلاقی استان در حرکت بودند، توسط ماموران این اداره شناسایی و ضمن توقیف خودروهای حامل دام آنان و پس از اعمال قانون به مبدأ خود بازگردانده شدند.

منتصری با اشاره به اینکه ماموران منابع طبیعی به صورت شبانه روزی درکمپ های کنترل کوچ مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهرستان ها حضور دارند، ابراز کرد: از تردد کامیون های حمل دام غیر مجاز ممانعت و دامداران متخلف نیز مورد اعمال قانون قرارخواهند گرفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید