Iranian Agriculture News Agency

مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی قیروکارزین:

مبارزه با پوره سن گندم در قیروکارزین آغاز شد

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز مبارزه با پوره سن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: از نیمه فروردین ماه نُرم پوره های سن در مزارع گندم به مرز هشدار رسیده و مبارزه آغاز شده است.

مبارزه با پوره سن گندم در قیروکارزین  آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهرام فلامرزی اظهار کرد: تا کنون در بیش از 312 هکتار از مزارع عملیات سمپاشی برای سن های نوزاد انجام شده است که پیش بینی می شود این سطح به بیش از دو هزار هکتار برسد.

این کارشناس با اشاره به مبارزه 680 هکتاری با سن های مادری مزارع گندم در اسفند ماه گذشته، تصریح کرد: اکثریت گندم کاران تمایل به مبارزه در مرحله پورگی دارند از این رو سطح مبارزه مرحله دوم افزون تر است.

به گفته وی، مبارزه شیمیایی با سن گندم با استفاده از سم "دلتامترین" به میزان 330 سی سی در هر هکتار انجام می شود.

فلامرزی افزود : سن زدگی بیش از حد مجاز موجب عدم خرید و برگشت محصول توسط مراکز خرید تضمینی می شود که عدم مبارزه به موقع باعث می شود در سال بعد جمعیت آفت افزایش یافته و خسارت بیشتری به مزارع وارد شود.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین تاکید کرد: شبکه مراقبت گندم با محوریت بررسی آفت سن و علف های هرز در مزارع با بسیج 20 نفر از مروجین پهنه  و کارشناسان ستادی تا زمان برداشت فعال و مزارع را پایش خواهند کرد.

سطح کاشت غلات در قیروکارزین بیش از 6 هزار هکتار است که مبارزه با آفت سن در مزارع آلوده به آفت بسیار ضروری است.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید