Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

آمادگی ناوگان برداشت شهرستان مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آمادگی ۱۷۸۰ دستگاه انواع کمباین شهرستان مرودشت به منظور برداشت محصولات گندم ،جو و کلزا در سراسر کشور خبر داد.

آمادگی ناوگان برداشت شهرستان مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با بیان اینکه برداشت گندم و جو از ابتدای فروردین در استان‌های جنوبی کشور آغاز و تا شهریور ماه در مناطق سردسیر ادامه دارد، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در ستاد برداشت و به منظور انجام به موقع عملیات، تمهیدات لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها به عمل آمده است.

به گفته وی، این شهرستان با دارا بودن ۴۶ درصد کمباین های استان بزرگترین ناوگان برداشت غلات کشور را دارد و نقش بسزایی در برداشت غلات کشور خصوصا در مناطق جنوبی دارد.

 رحیمی  با بیان اینکه همه ساله با شروع فصل برداشت کمباین ها توسط کارشناسان مکانیزاسیون و اتحادیه کمباین داران استان فارس بازدید و کنترل می شوند، تصریح کرد: پس از بازدید و معاینه فنی  کارت معاینه فنی صادر و کمباین ها به مناطق مختلف اعزام می شوند و در حال حاضر آخرین مراحل بازسازی، تعمیر و تجهیز این کمباین ها در حال انجام است.

این مقام مسئول ابراز کرد:  در سال گذشته نیز هشت دستگاه کمباین از محل خط اعتباری توسعه و تجهیز ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی با تسهیلات کم بهره خریداری و به ناوگان برداشت شهرستان افزوده شده است.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید