Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

خسارت 474 میلیارد ریالی بارش بهاری به بخش کشاورزی قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: بارش های سیل آسای بهاره همراه با تگرگ و طوفان بیش از 474 میلیارد ریال خسارت به زیر بخش های مختلف کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.

خسارت 474 میلیارد ریالی بارش بهاری به بخش کشاورزی قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: به دنبال نا پایداری های جوی عصر سوم فروردین ماه بیش از 20 درصد خسارت به قسمتی از بخش های باغی و زراعی قیروکارزین تحمیل شده است که آثار آن در تولید آتی این باغ ها و مزارع مشهود خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هشدار های جدی در خصوص پیش بینی وقوع سیل و تگرگ به بهره برداران داده شده بود، تصریح کرد: بیش از 4600 هکتار از مزارع گندم، جو، گوجه فرنگی و دیگر سبزی و صیفی ها دچار خسارت بیش از 118 میلیارد ریالی شده اند.

همتی با تاکید بر اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها راهکار جبران خسارت بهره برداران این حوزه به طور جدی و مستمر در دستور کار مدیریت است، ابراز کرد: قریب به 2500 هکتار از مرکبات و نخیلات بارور و غیر بارور آسیبی به ارزش 336 میلیارد ریال دارند.  

وی اظهار کرد: بخش دامپروری نیز از وقوع بارندگی سیل آسا و طوفان مصون نمانده است به طوری که بیش از 200 راس دام سبک و 500 کلنی زنبور عسل در این رخداد تلف شده اند که برآورد میزان آن بیش از 7 میلیارد ریال است.

همتی با اعلام اینکه تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی از جمله سیستم های آبیاری تحت فشار در 50 هکتار، دو شبکه های انتقال آب مدخون و ریکان، جاده های بین مزارع به طول 10 کیلومتر و دو رشته قنات سر آسیاب و کریم بیگی نیز خسارت دیده اند، گفت: ارزیابی های کارشناسی گویای آن است که بیش از 12 میلیارد ریال به منظور بازسازی این طرح ها مورد نیاز است.

بیمه گذاران غیر حضوری درخواست ثبت کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه بیش از 4500 هکتار از باغات و مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کشاورزان و باغداران خسارت دیده که تحت پوشش بیمه هستند با شماره 09173017837 تماس گرفته و به صورت غیر حضوری درخواست خود را ثبت کنند. 

به گفته وی، با توجه به خسارت روی داده عقد قرار داد بیمه مرکبات تا اطلاع ثانوی متوقف اما صدور بیمه نامه نخیلات تا پانزدهم فروردین ماه در شرکت های خدمات بیمه محصولات  کشاورزی ادامه خواهد داشت.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده که در سال زراعی جاری تا کنون شاهد بارش بیش از 477 میلیمتر نزولات آسمانی بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید