Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

برگزاری جلسات جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به مشکلاتی که ویروس کورونا ایجاد کرد، اکثر جلسات این سازمان به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می شود.

برگزاری جلسات جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در نشست با مدیران شهرستانی و ستادی این سازمان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ابراز کرد: هدف از برگزاری این جلسه، عرض خداقوت به شما و همه عزیزانی است که در شهرستان ها خدمتگزاری می کنید و قدر کشاورزان زحمتکش و پر تلاش را می دانید و نیز همه همکاران ستادی، معاونین، مدیران ستادی که زحمت می کشند و تدارکات، پشتیبانی و حمایت شما را عهده دارهستند.

وی با اشاره به اینکه بحران کرونا باعث شد کارهای ارباب رجوع به شیوه غیرحضوری پیگیری و انجام شود، افزود: فرصتی دست داد که ما کمی بیشتر فکر کنیم تا با ابزاری که در اختیارمان هست از هزینه ها بکاهیم و شیوه جدیدی را برای پاسخگویی به همه ذی نفعانمان و تعاملات فی مابین داشته باشیم.

قاسمی تصریح کرد: ما برای راحت تر شدن کار ارباب رجوع از قبل هم بحث سازمان مجازی را دنبال می کردیم و در این راستا اقدامات خوبی در حد وب سایت و پاسخگویی و این دسته مباحث انجام شده و البته با این ابتکار خوبی که داشته اید, با معرفی شماره تلفن در ستاد سازمان و شهرستان ها، توانسته ایم با سرعت عمل بیشترو نیروی کمتر پاسخگوی مطالبات مردم باشیم والبته به همکاران معاونت توسعه مدیریت و روابط عمومی سازمان تاکید شده است که بعد از تمام شدن این بحران، این شیوه  دنبال شده و تداوم داشته باشد تا بتوانیم غیر حضوری،  بهتر درخدمت مردم باشیم.

او با بیان این که ما در سازمان حضور داریم و سازمان در تمام این ایام تعطیل نیست، تصریح کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها، به ویژه شهرستان هایی که بحث مبارزه با ملخ را دارند و نیز شهرستان های شیراز، مرودشت و خرامه که بحث رهاسازی آب از سد درودزن را دارند باید حضور داشته و نسبت به  پایش و مراقبت اقدام کنند.

کالاهای اساسی به اندازه کافی ذخیره شده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: کالاهای اساسی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز به اندازه کافی ذخیره‌سازی شده است و احیانا اگر نیازی به آنها و نیز میوه شب عید بود، گرچه امسال ما وظیفه ای بابت توزیع میوه نداریم و با سازمان صمت هست ولی اطلاع دهید تا تامین شود.

وی با تاکید بر این باید آمادگی کامل برای هجوم دستجات ملخ باشد و البته مدیریت تداخل دورکاری با مبارزه به عهده خود مدیران شهرستان هست از فرمانداران شهرستان ها تشکر کرد که از ابتدا پای کار بوده و هستند و امکانات سایر دستگاه ها را برای کمک آماده کرده‌اند.

قاسمی تاکید کرد: در سال 99 قبل از رسیدن مسایل باید با تدبیر، آن ها پیش بینی شوند تا از ایجاد بحران جدید به خودمان ممانعت به عمل آید.

وی در ادامه با اشاره به توسعه سیستم های آبیاری نوین اظهار کرد: خوشبختانه اعتبارات آبیاری تحت فشار به استان داده شده، شرکت های پیمانکاری که طرح هایشان پایان کار دارند دراولین فرصت و حتی الامکان روز پنجم فروردین ماه از سوی صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی مشکلشان  گشایش می یابد. این مقام مسوول افزود: برای طرح های در دست اجرا نیز دغدغه نداشته باشید و هرچه سریع تر آن ها را تکمیل کنید و تبدیل کنید به  دارای پایان کارومبلغ قابل توجهی هم به این طرح ها اختصاص داده شده است.

وی درادامه به آفت سن گندم اشاره کرد و گفت: سال زراعی گذشته، شرایط بسیار خوبی در رابطه با سن گندم داشتیم و امسال نیز برای وارد نشدن خسارت به کشاورزان و نیزعدم کاهش عملکرد باید با حساسیت ویژه ای مزرعه به مزرعه پایش صورت گیرد و امیدوارم با توجه به مهارت و تجربه سالیان متمادی شما، کارها به قوت دنبال شود.

اوبا تاکید بر این که بابت خرید کوداوره؛ بدون هماهنگی وجهی واریز نشود، گفت: سطوح براساس اطلاعات سامانه پهنه بندی استخراج شده و به تناسب استفاده از کود بایستی گندم و جو تحویل داده شود.

استفاده از قارچ کش در دستور کار قرار گیرد

وی افزود: استفاده از قارچ کش که مورد تاکید سرپرست محترم وزارتخانه هست و نیز استفاده از نیترات آمونیوم به جای اوره، برای سرمازدگی حتما باید در دستور کارتان باشد ضمن این که در حال حاضر ۴۰۰ تن نیترات آمونیوم در شرکت خدمات حمایتی موجود هست و می تواند خیلی زیاد مفید باشد و اگر شهرستانی کمبود دارد اطلاع دهد تا اقدامات ارسال انجام گیرد، و نیز با توجه به کمبود کامیون حمل کود درمرودشت، با اداره کل پایانه ها ، هماهنگی شده و گشایش هایی شده تا بتوانیم با حمل و تحویل کود مشکل حل شود.

قاسمی در قسمت دیگری از سخنانش به در آستانه قرار گرفتن برداشت گندم اشاره کرد و گفت: جلسه ستاد خرید گندم را برگزار کرده ایم، هماهنگی لازم بین سازمان تعاون روستایی، شرکت غله و عوامل استانی  وجود دارد، مباحث برداشت گندم و کلزا از جمله آمادگی کمباین ها، تعرفه ، معاینه فنی توسط اتحادیه کمباین داران پیگیری و انجام شده است؛ اگر نیازی به همکاری اداره فن آوری های مکانیزه بود اطلاع دهید وپیش بینی می شود از روز ۲۰ فروردین ماه برداشت از مناطق جنوبی استان آغاز شود و باید به سهل ترین حالت ممکن گندم و کلزا برداشت و خرید شوند تا کشاورزان کوچکترین دغدغه‌ای نداشته باشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید