Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر پیش آگاهی حفظ نباتات کشور:

پایش مزارع گندم ضروری است

مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به سطح زیر کشت بالای گندم در استان فارس و شرایط آب و هوایی مساعد گسترش بیماری های قارچی همکاران شبکه مراقبت باید مزارع گندم را پایش و به موقع اطلاع رسانی لازم برای مبارزه با آفات و بیماری ها انجام دهند.

پایش مزارع گندم ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، اکبر آهنگران روز یک شنبه سوم فروردین در نشست بررسی وضعیت آفات و بیماری های به ویژه ملخ صحرایی در استان فارس ابراز کرد: بر اساس آمارهایی که در دنیا وجود دارد عدم مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها به طور متوسط می تواتد تا 40 درصد خسارت به محصول وارد کند و در مواقعی که این آفات و بیماری ها به صورت طغیانی در بیاید به خصوص موضوع در مورد زنگ در بیاید تا بالای 80 درصد می تواند خسارت زا باشد.

وی افزود: بیماری های برگی از جمله زنگ زرد و سپتوریز به ویژه زمانی که سه برگ بالایی گندم را آلوده سازد و قبل از اینکه دانه گندم به حالت سفتی برسد خسارت جبران ناپذیری به مزارع وارد می کند.

آهنگران از کشاورزان خواست به محض مشاهده آلودگی قارچی در برگ های گندم حتی به صورت لکه ای، با استفاده از توصیه های کارشناسان مزارع را سم پاشی کنند چرا که تعلل در مبارزه باعث کاهش شدید عملکرد می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید