Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

آب و تغییر اقلیم جهان آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شعار روز جهانی آب سال 1399 (2020)، موضوع کلیدی «آب و تغییر اقلیم» است، محوری که جهان آینده را دستخوش تغییراتی جدی خواهد کرد.

آب و تغییر اقلیم جهان آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی روز شنبه دوم فروردین ماه همزمان با روزجهانی آب، بیان کرد: آشنا‌تر شدن با ارتباط «آب و تغییر اقلیم» ، چه برای کاهش شدت آثار آن و چه برای سازگارتر شدن در جهانی که به خاطر این موضوع با دنیای امروز ما، احتمالا تفاوت‌های جدی دارد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

وی افزود: موضوع محوری امسال حکایت از آن دارد که بحث آب بسیار فراتر از آب شرب و مصرف روزانه آب است. 

قاسمی ابراز کرد: بنا بر پیشنهاد UN-Water ذخیره سازی کربن، محافظت از تالاب ها، استحصال آب باران، کشاورزی هوشمند بر مبنای اقلیم و استفاده مجدد از فاضلاب از جمله راه‌ حل‎های پایدار، قابل تحمل و مقرون به صرفه به منظور سازگاری با شرایط تغییر اقلیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: از طرف دیگر وظایف عمومی هر شهروند در قبال این شعار عبارت است از: استحمام در 5 دقیقه، خوردن وعده‎های گیاهی، دور نریختن مواد غذایی خوراکی، خرید پایدار(خریدی است بر پایه ابعاد زیست محیطی، سلامت محور و اجتماعی) از فروشگاه‎ها و خاموش کردن ابزارهای الکترونیک(درصورت عدم نیاز) و با این  راهکارها مردم می‎توانند در زندگی روزمره به مبارزه با تغییرات اقلیمی کمک کنند.

قاسمی ابراز کرد: توجه ویژه به اهمیت آب به خصوص در مناطق خشک و‌نیمه خشک و به نوعی آب محوری باید سرلوحه استراتژی ها و اقدامات مختلف قرار گیرد تا ریسک های مختلف این نهاده اساسی کاهش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید