Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل عشایر فارس:

تولید انواع خوراک دام در کارخانه قشقلاق فیروزآباد

مدیر کل امور عشایر استان فارس از تولید ده هزار و 250 تن انواع خوراک دام توسط کارخانه قشلاق فیروزآباد در سال جاری خبر داد.

تولید انواع خوراک دام در کارخانه قشقلاق فیروزآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح اله بهرامی گفت: کارخانه قشلاق فیروزآباد به منظور تولید و عرضه انواع خوراک دام و افزایش بهره وری و میزان تولیدات دامی عشایر با مشارکت اتحادیه عشایری استان و تعداد 9 شرکت تعاونی عشایری فعالیت می کند.

وی افزود: این کارخانه در شهرک صنعتی شهرستان فیروزآباد واقع شده و سالیانه با تولید انواع خوراک دام ویژه، دام شیری، پرواربندی معمولی، پرواربندی ویژه و شیری ویژه نقش بسزایی در افزایش تولیدات عشایر و حتی سایر تولید کنندگان محلی و روستایی دارد.

مدیر کل امور عشایر استان فارس با اشاره به اینکه یکی از شاخص های مهم افزایش تولید و بهره وری در اصول علمی دامپروری تغذیه مناسب است، اظهار کرد: این کارخانه با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی و افزایش سطح آگاهی بهره وران نقش مهمی در افزایش تولیدات دامداران و رضایت مندی جامعه عشایری را داشته است.

شهرستان‌ فیروزآباد محل زندگی بخشی از عشایر ایل قشقایی از طوایف عمله، کشکولی کوچک، جبل انارویه، متفرقه و محلی فیروزآباد به تعداد  2007  خانوار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید