Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

شناسایی 4 کانون آلوده به ملخ در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از ریزش دستجات جدید ملخ در مراتع این شهرستان خبر داد و گفت: چهار کانون آلوده به ملخ صحرایی در مناطق حاجی آباد، رودخانه باز و پیر نو شناسایی شده است .

شناسایی 4 کانون آلوده به ملخ در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: با توجه به حجم ملخ صحرایی و گستردگی قریب به 180 هکتاری کانون های آلوده باغ ها این مناطق در خطر هجوم ملخ صحرایی خواهند بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به بُعد مسافت این مناطق تا مرکز شهرستان و تعدد مراکز مورد هجوم مشارکت کلیه باغداران و بسیج کلیه ادوات سمپاشی موجود به منظور مبارزه سریع و موثر در منطقه ضروری و لازم است.

همتی با اشاره به اینکه سموم مورد نیاز را تامین و آماده همکاری با بهره برداران منطقه می باشد، اظهار کرد: تا امروز بیش از 142 هکتار از مراتع شهرستان در سه منطقه سمپاشی و عملیات کانون کوبی انجام شده است.

به گفته وی، اکیپ های ردیابی بطور مستمر در حال پایش کانون های احتمالی هستند و بنا به گزارش های مردمی نسبت به بررسی مناطق اعلام شده نیز اقدام می کنند.

او ابراز کرد: عموم مردم در صورت مشاهده ملخ صحرایی در مراتع از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ موضوع را اطلاع رسانی کنند همچنین کشاورزان و باغداران در طول روز حداقل دو بار صبح و عصر مزارع و باغ های خود را بازدید و در صورت وجود آفت به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

بر اساس پیش بینی های سازمان خواربار جهانی هجوم جمعیت  ملخ  صحرایی در سال جاری حداقل چند برابر سال گذشته خواهد بود، امکانات دولتی به تنهایی پاسخگوی مبارزه با این حجم آفت نبوده و جبران خسارت به باغ ها و مزارع نیز برای دولت به هیج وجه مقدور نیست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید