Iranian Agriculture News Agency

سایه "کرونا" بر بازار گوشت مرغ؛

عرضه بر تقاضای گوشت مرغ پیشی می گیرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور و تعطیلی بسیاری از اماکن عمومی و لغو مسافرت های نوروزی، گفت: سبقت عرضه گوشت مرغ از تقاضای آن در روز های آتی پیش بینی می شود.

عرضه بر تقاضای گوشت مرغ پیشی می گیرد
به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: برنامه ریزی واحد های تولیدی مرغ گوشتی بر پایه عرضه حداکثری در روز های پایانی سال است که با توجه به وقوع بحران کرونا شاهد کاهش مصرف و با افت قیمت آن مواجه خواهیم بود. 
این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی تولید کنندگان این بخش از صنعت طیور ضروری است نسبت به بارگیری جوجه های گوشتی در اوزان سبک تر و سایز اقدام شود . 
به گفته وی، کاهش طول دوره رشد و بارگیری مرغ سایز در اوزان سبک تر علاوه بر افزایش کیفیت و سلامت گوشت مرغ، با کاهش ضریب تبدیل دان به گوشت موجب صرفه جویی در مصرف خوراک طیور و کاهش هزینه های واحد ها مرغداری می شود. 
همتی پیشنهاد این موضوع را در راستای مصلحت و منافع اقتصادی تولید کنندگان و یک راهکار عملی دانست و اظهار کرد: در تجارت جهانی، گوشت مرغ با حداکثر وزن ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ گرم مبادله می شود، در حالی که در واحدهای تولیدی کشور میانگین وزن مرغ بالای دو کیلوگرم است. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه نهادینه شدن الگوی مصرف مرغ استاندارد نیز بین مردم ضروری است، بیان کرد: باید با اطلاع‌رسانی، فرهنگ سازی عمومی و ارائه آموزش‌ های لازم به عموم، جامعه را نسبت به مضرات مصرف مرغ غیر سایز آگاه ساخت تا مصرف‌کنندگان نسبت به خرید مرغ‌ هایی با سایز استاندارد ترغیب شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید