Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

کشت زیره در مرودشت مکانیزه شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت 150 هکتار زیره سبز به صورت نیمه مکانیزه و با دستگاه کمبینات در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت این گیاه از اسفند ماه آغاز و در خرداد ماه نیز برداشت می شود.

کشت زیره در مرودشت مکانیزه شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی  با اشاره به اینکه  طول دوره رشد این گیاه ۱۰۰ تا۱۱۰ روزاست، افزود: روش مکانیزه  و نیمه مکانیزه کاهش هزینه برداشت را در پی دارد و در افزایش تولید  محصول نقش بسزایی دارد.

رحیمی تصریح کرد: در راستای ارائه الگوی کشت مناطق دیم شهرستان خصوصا اراضی تحت پوشش حوزه سد درودزن و بهره وری اقتصادی این محصول، کشت زیره سبز به عنوان یک محصول با نیاز آبی بسیار پایین از سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته و سطح زیر کشت در حال افزایش است.

به گفته وی؛  نیازآبی کم و از طرفی همزمانی دوره رشد این محصول با نزولات جوی ،کم توقع بودن این گیاه و تولید 800 تا 1000کیلوگرم در هکتار و اقتصادی بودن تولید، سهولت داشت ، کاشت و برداشت آن از مزایای کشت این محصول است.

رحیمی  با اشاره به شوری  بخشی از زمین های کشاورزی شهرستان مرودشت، یادآور شد: زیره یکی از محصولاتی است که نسبت به شوری خاک تا حدود زیادی مقاوم است و کشت زیره سبز در این اراضی از جمله رویکرد های مدیریتی مناسب جهت توسعه کشت این محصول  است.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قراردارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید