Iranian Agriculture News Agency

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس:

پرداخت ۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی فارس

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر۲۶هزار میلیارد ریال منابع در اختیار بیش از 61 هزار و 662 نفر از متقاضیان در زیربخش های مختلف کشاورزی قرار گرفته است.

پرداخت  ۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد حسن رزاق منش ابراز کرد: بیش از ۱۵۶۳میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده که با پرداخت این میزان تسهیلات، ۱۳۳۷ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دنباله بندها خریداری شده است.

به گفته وی؛ در مدت مذکور،  ۲۷۸۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به ۱۷۳۵نفر از متقاضیان توسط شعب بانک کشاورزی استان فارس پرداخت شده است.

رزاق منش با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۹۷میلیارد ریال تسهیلات به منظور توسعه کشت های گلخانه ای در اختیار متقاضیان قرار گرفت، افزود: تسهیلات مذکور منجر به احداث و بهره برداری از ۶۲  طرح در سطحی بالغ بر۵۳  هکتار در استان فارس شد.

وی از پرداخت  ۳۰۵۸میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۲۹۳۱نفر از متقاضیان نیز سخن گفت.

این مقام مسئول گریزی به تسهیلات پرداختی در زمینه باغبانی، زراعت و دامداری زد و افزود: از ابتدای سال به 33 هزار و 620 نفر از متقاضیان حوزه های  مذکور 13 هزار و 358 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس افزود: در راستای کمک به کشاورزان خسارت دیده از سیل فروردین ماه سال جاری مبلغ ۲۰۸میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به تعداد ۲۶۲۴نفر پرداخت شد و مبلغ  ۳۳۶۰میلیارد ریال یارانه بابت تمدید تسهیلات از محل بند "خ" و بند"ل" به تعداد 37 هزار و 704 نفر از کشاورزان خسارت دیده اختصاص یافت که موجب تقویت بنیه مالی کشاورزان در استان شده است.

وی پرداخت بیش از ۵۱۰میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش صنایع تبدیلی به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک کشاورزی استان فارس را یکی دیگر از اقدامات مهم خواند و گفت: این میزان تسهیلات به نفر از متقاضیان پرداخت شده ا ست .

مدیر شعب بانک کشاورزی استان با اشاره به پرداخت 5100میلیارد ریال غرامت بیمه محصولات کشاورزی در پنج سال اخیر گفت : در سال زراعی جاری بالغ بر 600میلیارد ریال غرامت توسط بانک کشاورزی استان فارس پرداخت شده است.

رزاق منش اقدامات صورت گرفته را در راستای سیاست های اقتصادی دولت، رونق تولید و ماموریت بانک کشاورزی در خصوص تامین منابع مالی به منظور توسعه علمی بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی و اشتغال دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید