Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی مرودشت:

ثبت اطلاعات در سامانه پهنه بندی؛ شرط خرید تضمینی محصولات کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: شرط خرید تضمینی محصولات کشاورزی، ثبت اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی است از این رو محصولات گندم و کلزا قبل از فرارسیدن فصل برداشت باید در سامانه جامع پهنه بندی ثبت شوند.

ثبت اطلاعات در سامانه پهنه بندی؛ شرط خرید تضمینی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی ابراز کرد: در سال زراعی جاری بیش از 20 هزار بهره بردار زراعی شهرستان مرودشت با سطحی بالغ بر 90 هزار هکتار توسط کارشناسان مسئول پهنه در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت نام شدند.

وی افزود:ثبت اطلاعات این بهره برداران در بخش زراعی، شامل محصولات کلزا، گندم، جو و یونجه توسط 59 کارشناس مسئول پهنه در 60 پهنه تولیدی صورت گرفته است.

به گفته رحیمی؛ در راستای جاری سازی استراتژی های کلان بالادستی، ثبت و تکمیل اطلاعات زراعی و باغی، دامی، مددکاران ترویجی، زنبور عسل  و... در سامانه جامع پهنه بندی، خدمات رسانی به بهره برداران بخش را تسهیل و فرآیند تولید را رونق می بخشد.

وی با اشاره به اینکه ثبت دقیق اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی در راستای نظام نوین ترویج است، تصریح کرد:  دسترسی آسان مدیران و برنامه ریزان به اطلاعات مورد نیازشان،گزارش گیری آنلاین و دسترسی به اطلاعات به صورت تفکیک شده ازسطوح وزارتخانه تا مراکز جهاد کشاورزی، پایش زنجیره های تامین نهاده ها و محصولات کشاورزی و فعالیت های حوزه ترویج و مراکز کشاورزی از مزایای اجرایی شدن "سامانه جامع پهنه بندی" بود.

رحیمی با بیان اینکه سامانه جامع پهنه بندی برای سهولت کار کاربران و کارشناسان با برخی سامانه ها در ارتباط است، خاطر نشان کرد: سامانه های کاربردی دولت  که به منظور اجرای طرح هزینه تولید محصولات کشاورزی  استفاده می شود و سامانه ثبت احوال  کشور با این سامانه لینک و در صورت نیاز اطلاعات از آن واکشی می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید