Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس

انتخاب نمونه های بخش کشاورزی با هدف الگوسازی

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: انتخاب نمونه های بخش کشاورزی به عنوان روش ترویجی و با هدف الگو سازی از بهره برداران موفق در بهره وری مطلوب از منابع تولید برای سایر تولید کنندگان انجام می شود.

انتخاب نمونه های بخش کشاورزی با هدف الگوسازی

حمیدرضا ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان فارس، ابراز کرد: از 33 سال گذشته همواره شناسایی،  انتخاب، معرفی و تجلیل از تولید کنندگان برتر با هدف ارتقای جایگاه حرفه ای کشاورزی، ایجاد انگیزه برای فعالان بخش و تشویق آنان به منظور تلاش و استمرار در تولید صورت می گیرد.

به گفته وی، در سال 97 در استان فارس با تشکیل 17 نشست کمیته های تخصصی و بررسی ستادی و میدانی، از 267پرونده معرفی شده بهره برداران برتر شهرستانی،  77 نفر  به عنوان برتر استانی انتخاب و معرفی شد.

ابراهیمی افزود: نمونه های بخش کشاورزی استان فارس، 12 نفر از بخش ترویج، 11 نفر از بخش باغبانی، 11 نفر از بخش تولیدات دامی و عشایری، 10 نفر از بخش زراعت و سایرین از بخش های آب و خاک، شیلات و آبزیان، بازرگانی و صنایع کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، مکانیزاسیون کشاورزی ، امور اراضی و تشکل های بخش کشاورزی بود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه پنج نفر از برترین های کشاورزی این استان، نمونه ملی شدند، بیان کرد: محمدباقر شیخ الاسلامی باغدار نمونه پسته، سخاوت ساسانی پور باغدار نمونه انجیر، سید جعفر حسینی دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی، نسرین آذرخش پرورش دهنده نمونه ماهیان خاویاری در مناطق غیر ساحلی و الهام ورزنده پرورش دهنده نمونه ماهیان زینتی این نمونه های ملی بودند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده ازدانش وتجربه تولیدکنندگان برتر در واحدهای بهره برداری آنان، تصریح کرد: به منظور انتقال تجربیات وآموزش به سایربهره برداران، کانون های یادگیری در واحدهای بهره برداری آنان راه اندازی شده که امیدواریم شاهد دستیابی به کشاورزی پایدار و حصول اهداف بلند وزارت جهاد کشاورزی درعرصه تولید و خود کفایی باشیم.

ابراهیمی شاخص انتخاب برترین های کشاورزی را استراتژیک بودن محصول از نظر امنیت غذایی، صادرات و ارز آوری، رعایت اصل بهره وری عوامل محدود کننده تولید، رعایت توسعه پایدار و حفظ امنیت زیستی، ایجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات محصول تولیدی دانست.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید