Iranian Agriculture News Agency

جهاد کشاورزی فارس کاندید دریافت تقدیر نامه چهار ستاره تعالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور تعیین سطح تعالی سازمانی، تیم ارزیابان برای سومین سال متوالی در این سازمان مستقر شدند.

جهاد کشاورزی فارس کاندید دریافت تقدیر نامه چهار ستاره تعالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی تصریح کرد: در مسیر استقرار مدل تعالی ارزیابی و به منظور تعیین مسیر آینده سازمان، از روز سه شنبه بیست و نهم بهمن ماه به مدت سه روز، ارزیابان تعالی با حضور در سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های مرودشت و شیراز "مبانی و الزامات مدل تعالی جاری سازی شده" در مجموعه جهاد کشاورزی فارس را مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در سال 96 موفق به اخذ تقدیرنامه دو ستاره و در سال 97 تقدیر نامه سه ستاره را دریافت کرده است، افزود: امسال در ادامه مسیر جاری سازی مدل تعالی، آماده دریافت تقدیر نامه چهار ستاره است.

قاسمی، کشاورزی را به لحاظ مسئولیتی و وظیفه ای بخشی بسیار گسترده دانست و گفت: به منظور ایفای نقش موثر در عرصه کشاورزی، نیازمند چهارچوب و مدلی هستیم تا به نتایج و جایگاه مطلوب مدنظر برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه این سازمان در بین مجموعه های دولتی تنها ارگان می باشد که مدل تعالی سازمانی را انتخاب کرده است، ابراز کرد: اعتقاد به روش سیستماتیک، ابهام در شناخت وضع مطلوب سیستم های مدیریتی سازمان،عدم قطعیت در شناخت نقاط قوت و نواحی بهبود و نداشتن نظامی دقیق برای شناخت تهدیدهای محیطی از دلایل انتخاب مدل تعالی سازمانی بود.

وی افزود: نداشتن نظام روش مند برای بهینه کاوی و یادگیری، نیاز به تغییر روش های سنتی و متداول انجام کار، لزوم داشتن مدل کسب و کار و ایجاد نظام و یا ابزار ارزیابی نظام مند، توجه به ذی نفعان به صورت متوازن، شناخت نیازهای ذی نفعان و پویایی و هدفمند سازی سازمان از دیگر دلایل انتخاب این مدل است.

فارس سهم 8.7 درصدی ارزش افـزوده بخـش کشاورزی کشور دارد

قاسمی با بیان اینکه در استان فارس بیش از 279 هزار نفر بهره بردار بخش کشـاورزی فعالیت می کنند و  سهـم شاغلیــن بخش کشـاورزی این استان حدود 20 درصد است، تصریح کرد: فارس 8.7 درصد ارزش افـزوده بخـش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 9 درصـــد کل تــولیـــدات کشاورزی کشور در استان فارس رقم می خورد، افزود: این استان در تولیدات زراعی با حدود 8درصد تولیدات کشور رتبه دوم، باغ با حدود 15 درصد رتبه اول و دام با حدود 6 درصد رتبه چهارم کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه این استان رتبه دوم فرآوری محصولات کشاورزی در کشور را دارد، بیان کرد: 694 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت فرآوری بیش از سه میلیون تن فرآوری محصولات کشاورزی در استان فارس وجود دارد.

به گفته وی؛ حدود 25 درصد ناوگان برداشت کشور در استان فارس وجود دارد در برداشت محصولات کشاورزی 23 استان از 15 تا 100 درصد مشارکت دارد.

قاسمی ابراز کرد: نسبت مروجین کشاورزی از یک به 1700 در سال 92 با اجرای نظام نوین در استان فارس به یک به 460  افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: این سازمان 36 مدیریت جهادکشاورزی شهرستان،  95 مرکز جهادکشاورزی و 610 پهنه دارد و بیش از 2300 نفر پرسنل دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید