Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

10 درصد امنیت غذایی کشور وابسته به تولیدات استان فارس است

در آئین سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های بخش کشاورزی استان فارس از 77 نفر نمونه استانی و پنج نفر نمونه ملی با اهدا تندیس و لوح سپاس تجلیل شد.

10 درصد امنیت غذایی کشور وابسته به تولیدات استان فارس است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس روز یکشنبه بیست و هفتم بهمن ماه در این آئین با اشاره به اینکه 10 درصد امنیت غذایی کشور وابسته به تولیدات استان فارس است، گفت: قدر دان سربازان عرصه امنیت غذایی کشور و کشاورزان پیشرو هستیم.

وی از راه‌اندازی باشگاه کشاورزان نمونه استان در آیند‌ه‌ای نزدیک خبر داد و افزود: استفاده از ظرفیت تشکل کشاورزان نمونه و ساماندهی کشاورزان به عنوان مشاوران مسئولان استان و شهرستان‌ها در این باشگاه دنبال می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه بهره‌وری از آب باید بیش از دو برابر چیزی که امروز استفاده می‌کنیم، باشد، گفت: این مهم با بگارگیری علم و دانش بنیان کردن کشاورزی که از نظام بهره برداری، تشکل‌ها و تهیه نهاده ‌های اولیه تولید آغاز می‌شود و تا مدیریت تولید و بازار ادامه می‌یابد، عملی می‌شود.

او تاکید کرد: اگر نظام بهره‌برداری ما سنتی و خرده مالکی باشد کماکان مشکلات برقرار خواهد بود و در این صورت امکان بهره مندی از فنون نوین برای کشاورز خرد میسر نخواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: باید بپذیریم که در قالب تشکیلات و نظام‌های بهره برداری  خودمان را ساماندهی کنیم.

قاسمی عدم وجود زنجیره‌ های تولید و فناوری در عرصه کشاورزی را یک اشکال بزرگ دانست و گفت: اگر زنجیر‌ه‌‌های تولید در استان ایجاد کرده بودیم امروز شاهد این نبودیم که علی‌رغم اینکه با زحمات و کمبود نهاده‌ها، تولیدات خوبی را رقم زده‌ایم اما درآمد کشاورز ناچیز باشد.

او تاکید کرد: تشکل‌های ما باید هسته اجرایی زنجیره‌های تولید شوند، البته هسته‌هایی که برآمده از جامعه کشاورزی و منتخب و مورد اعتماد کشاورزان با شند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در عرصه‌های حمایتی برای دولت در این استان هزینه ایجاد شده است، افزود: دولت نیز با تمام توان، علی‌رغم شرایط مالی حاکم بر کشور تلاش کرده تا از بخش کشاورزی حمایت کند.

قاسمی اضافه کرد: امید است با برنامه ریزی‌های بهتر و حمایت‌های موثرتر، عرصه کشاورزی را پر رونق تر ببینیم و بهره وری را افزایش دهیم.

او یادآور شد: امکان تولید و کشت و کار در صورت متوسل شدن به روش‌های علمی و نظام نوین ترویج که مورد حمایت دولت است، وجود دارد.

در این آئین که با حضور عنایت اله رحیمی استاندار فارس، علی اکبر مویدی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد از تمبر اختصاصی "سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های بخش کشاورزی استان فارس" رو نمایی شد.

همچنین به منظور توانمند سازی و افزایش مهارت نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی و همکاری علمی و مهارتی و یکپارچه سازی در امر سیاست گذاری تفاهم نامه مشترکی بین سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس منعقد شد.

تجلیل نمونه

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید