Iranian Agriculture News Agency

کشت گیاه دارویی آلوئه‌ ورا در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: هفت هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گیاه دارویی آلوئه ورا اختصاص یافته است.

کشت گیاه دارویی آلوئه‌ ورا در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به کشت گیاه دارویی آلوئه‌ ورا در کازرون، گفت: با توجه به خشکسالی و ضرورت تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی، کاشت گیاهان دارویی یکی از بهترین راهکارها است و در این میان گیاه دارویی "صبر زرد"  با نام علمی "آلوئه‌ورا" از محدود گیاهانی است که در شرایط اقلیمی کازرون رشد مناسب و تولید بالا دارد.

به گفته وی؛ مهم‌ترین مزیت این گیاه، نیاز  آبی کم، مقاومت بالا در مقابل آفات و بیماری‌ها و تحمل دامنه دمایی بین 5 تا 45 درجه سانتی گراد است.

وی با بیان اینکه «صبر زرد» قابلیت تولید حدود60 تا 80 تن برگ در هکتار را دارد، گفت: فرآوری بالای آلوئه‌ورا این گیاه را به محصولی سودآور تبدیل کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از برگ آلوئه‌ورا برای تهیه عرقیات گیاهی، از عصاره آن برای تولید شامپو ،صابون و سایر لوازم آرایشی بهداشتی، از پالپ آن برای تولید شربت و انواع نوشیدنی و از ژله آن برای تولید ژل‌ های موضعی و قرص های دارویی می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: محصولات دارویی این گیاه در درمان بیماری های عفونی، پوستی، اگزما، سر درد و به خصوص سوختگی ها بسیار مفید است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید