Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون استاندار فارس؛

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در فسا گشایش یافت

به مناسبت دهه فجر و با حضور محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در فسا گشایش یافت.

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در فسا گشایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فسا گفت: این صندوق با اعتبار ده میلیارد ریال و با90 نفر عضو حقیقی و هشت تشکل کشاورزی فعالیت می کند.

علیرضا قنبری تصریح کرد: مبلغ هفت میلیارد و 360 میلیون ریال از سرمایه صندوق سهم بهره برداران و سه میلیارد و640 میلیون ریال سهم دولت است.

به گفته وی؛ این صندوق با هدف مشارکت فعالانه کشاورزان در تامین مالی خود، تجمیع، مدیریت و تخصیص بهینه منابع مالی تولید کنندگان در شهرستان فسا راه اندازی شد.

قنبری اظهار کرد: صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، خارج از چهارچوب نظام بانکی و نهادهای مالی و اعتباری دولتی و غیردولتی و متناسب با نیاز تولیدکنندگان بخش کشاورزی توسط خودشان تشکیل، مدیریت و اداره می شود.

به گفته وی، طبق ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی ،این وزارتخانه موظف است به منظور حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نسبت به تشکیل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با مشارکت تولیدکنندگان اقدام کند.

قنبری ابراز کرد: شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، مجوز صدور تشکیل صندوق های غیردولتی را صادر و تا سقف 49 درصد متناسب با سهم مشارکت تولید کنندگان بخش کشاورزی مشارکت نیز می کنند.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فسا خاطر نشان کرد: در حال حاضر تقاضا های بسیاری از طرف سایرتشکل‌ها و بهره‌ برداران بخش کشاورزی شهرستان برای عضویت در این صندوق وجود دارد که به دلیل عدم واریز سهم دولت در حال حاضر این امکان وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار سهم دولت موانع رفع می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید