Iranian Agriculture News Agency

با حضور استاندار فارس؛

کلنگ‌زنی پروژه شهرک گلخانه‌ای لارستان

کلنگ احداث "شهرک گلخانه‌ای منتظران پویای کورده" در شهرستان لارستان با حضور با عنایت الله رحیمی و در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار به زمین نشست.

کلنگ‌زنی پروژه شهرک گلخانه‌ای لارستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس روز چهارشنبه شانزدهم بهمن در این آیین گفت: ایجاد این شهرک گلخانه ای به عنوان بزرگترین گلخانه شهرستان، تولید سالانه ۱۳۰۰ تن برگ تر آلوئه ورا، اشتغال زایی مستقیم ۲۰۰ نفری و غیر مستقیم ۴۰۰ نفری را به دنبال دارد.

محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه طرح توسعه گلخانه به عنوان استراتژی اساسی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس قرار گرفته است، ابراز کرد: فرمانداری ها و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها متعهد شده اند که متقاضیان این طرح را حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است، بیان کرد: تولید در فضای باز با مصرف زیاد آب همراه است که با توسعه کشت در محیط های کنترل شده مثل گلخانه علاوه بر افزایش بهره وری آب به میزان پنج تا 15 برابر محصول بیشتری در واحد سطح نیز تولید خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه اشتغال‌زایی 6 نفری به ازای هر هکتار گلخانه از مهمترین مزایای ایجاد گلخانه است، تصریح کرد: کنترل راحت تر شرایط پرورش گیاه و مبارزه با آفات و بیماری ها از دیگر نکات مثبت کشت در محیط های کنترل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به تشعشات زیاد، گرمای بالا و در نتیجه تبخیر زیاد منطقه، گفت: با استفاده از پوشش سایبان در باغ ها و در نتیجه کاهش تبخیر و تعرق گیاه می توان با آب در اختیار به تولید قابل قبولی دست یافت.

وی؛ جلوگیری از آفتاب سوختگی، سرمازدگی و خسارت ناشی از تگرگ را از دیگر مزایای استفاده از سایبان برشمرد.

قاسمی با اشاره به اینکه پیشنهاد کاشت گیاه آلوئه ورا به دلیل کم آب بر بودن بسیار هوشمندانه است، گفت: توجه به صنایع پیشین و پسین آلوئه ورا قبل از شروع کشت بسیار مهم است چرا امکان ذخیره این محصول در انبار وجود ندارد.

وی افزود: بازاریابی، آشنایی با بازار فروش وصادر کنندگان این محصول و عقد قرارداد شفاف با کارخانه فرآوری آن از مواردی است که باید در ابتدای کار به آن توجه کرد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی ابراز کرد: احداث صنایع فرآوری محصول آلوئه ورا در کنار این طرح و ایجاد زنجیره تولید به هم پیوسته ضامن موفقیت این پروژه خواهد بود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید