Iranian Agriculture News Agency

برای اولین بار در قیروکارزین؛

نرگس‌های دست کاشت قیروکارزین به گل نشست

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از به گل نشستن اولین مزرعه نرگس دست کاشت این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود از این نرگس زار 30 هزار متر مربعی در سال جاری بیش از70 هزار شاخه گل بریده برداشت شود.

نرگس‌های دست کاشت قیروکارزین به گل نشست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: این نرگس زار با استفاده از تسهیلات کم بهره اشتغال توسعه پایدار روستایی و در اراضی واگذاری کاشته شده است که درآمد 700 میلیون ریالی برای کشاورز پیش بینی می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: نرگس های این مزرعه از رقم شهلا 6 پر بوده که بیش از 5700 کیلو گرم پیاز در این مزرعه کاشته شده و توسط سیستم آبیاری تحت فشار از نوع بارانی مشروب می شود .

همتی با اشاره به اینکه کاشت نرگس در اراضی با خاک های درجه دو و کیفیت زراعی پائین مقرون به صرفه بوده و موجب افزایش بهره وری از منابع موجود می شود، اظهار کرد: این شهرستان توانمندی بالایی برای تولید گل نرگس و انواع گیاهان دارویی دارد.

وی با اشاره به اینکه گل نرگس در مراتع شهرستان از دیر باز وجود داشته و در فصل زمستان در دسترس عموم قرار می گرفته است، بیان کرد: این نرگس زار ها توسط برخی از افراد سود جو مورد هجوم واقع و بعضا تخریب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ابراز کرد:این محصول درآمد خوبی نسبت به هزینه اولیه برای کشاورز دارد و نسبت به دیگر محصولات از هزینه تولید پایین‌تری برخوردار است.

معروف ترین نرگس زار طبیعی قیروکارزین در روستای کرد شیخ در فاصله 25 کیلومتری شهر قیر قرار دارد که هر ساله در فصول گل دهی نرگس ها مقصد طبیعت گردی شمار زیادی از شهروندان قیروکارزینی است. 

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید