Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

اجرای طرح حفاظت از درختان با استفاده از کائولین در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، از استفاده کائولین جهت محافظت از درختان آسیب دیده در ۶۰۰ هکتار از باغ های این منطقه خبر داد و گفت: این اقدام با اهداف محافظت از درختان در مقابل عوامل محیطی از جمله سرما و گرما، آفات، بیماری‌ها و افزایش طول عمر درختان در دستور کار قرار گرفته است.

اجرای طرح حفاظت از درختان با استفاده از کائولین در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با اشاره به اینکه رنگ‌آمیزی تنه درختان با استفاده از ماده کائولن و ترکیبی از سموم قارچ‌کش و باکتری‌کش  انجام می شود، افزود: با اجرای این طرح  علاوه بر کاهش میزان خسارت آفات و بیماری‌ها، از خسارت دیدن تنه درختان به نحو چشمگیری جلوگیری می‌شود.

به گفته وی، شرایط آب و هوایی شهرستان و اختلاف دمای شب و روز، باعث بروز شکاف هایی  در پوست تنه درختان می شود که بر اثر این شکاف‌ها علاوه بر خسارتی که به تنه درخت وارد می‌شود، محل مناسبی نیز برای ورود عوامل بیماری‌زا از جمله شانکرهای سیتوسپورایی و باکتریایی می شود که این بیماری‌ها باعث خشکیدگی درختان آلوده می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه استفاده از رنگ سفید به درخت، راهی ساده، غیر سمی و بدون ضرر برای در امان ماندن درخت از مشکلات و آسیب‌های متعدد است، بیان کرد: طی این اقدام به دلیل ایجاد پوشش سفید رنگ روی تنه، از جذب تشعشعات خورشید هنگام روز جلوگیری شده و از گرم شدن پوست تنه و شکاف تنه جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در عملیات رنگ پاشی به تنه درخت علاوه بر رنگ از سموم حشره‌کش و آفت‌کش نیز استفاده می شود که  این امر تنه درخت را در برابر جونده‌ها و حشرات کوچک محافظت می کند.

در شهرستان مرودشت ۷۰۰۰ هکتار باغ از انواع مختلف مثمر و غیر مثمر وجود دارد.

این شهرستان در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید