Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشت زیتون در سپیدان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: بیش از 800 هکتار باغ زیتون در این شهرستان احداث شده است که حدود 765 هکتار از این باغ‌ها مثمر می باشند.

توسعه کشت زیتون در سپیدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری با اشاره به اینکه سالانه افزایش پنج تا ده هکتاری زیتون سطح زیر کشت در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در سال جاری سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته 14 هکتار افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه عمده ارقام رایج کشت درباغ‌های سپیدان زرد زیتون، فیشمی، شیراز، دزفول و کنسروالیا است، افزود: پیش بینی می شود حدود 2300 تن زیتون از باغ های این شهرستان برداشت شود.

نصیری با اشاره به پتانسیل زیاد شهرستان سپیدان برای ایجاد واحدهای روغن‌کشی و فرآوری زیتون، ابراز کرد: در حال حاضر واحدهای خانگی تولید شوری و غیره در این زمینه فعالیت دارند که به نوعی در اقتصاد خانواده زیتون کاران نقش موثری دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان بیان کرد: کارشناسان این مدیریت با ارایه روش‌های آموزشی و ترویجی، تامین تسهیلات، اجرای سامانه آبیاری نوین، بهبود تغذیه خاک، مدیریت کشت باغ و غیره به باغداران برای افزایش تولید زیتون کمک می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید