Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس :

برگزاری نشست هم اندیشی نقشه راه تحقیقات کشاورزی فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: نقشه راه تحقیقات کشاورزی فارس باید به صورت مشترک بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این استان و دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز اجرایی شود.

برگزاری نشست هم اندیشی نقشه راه تحقیقات کشاورزی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در نشست هم اندیشی "نقشه راه تحقیقات کشاورزی" با بیان اینکه نقشه مذکور حاصل یک برنامه تحقیقاتی چهار ساله است که مشکل محور و بر اساس مسئله یابی تنظیم شده است، تصریح کرد: تاکنون 17 برنامه  در نقشه راه تحقیقات کشاورزی تهیه  شده است.

به گفته وی؛ محصولات اساسی استان شامل گندم، جو، مرکبات، ذرت، دانه های روغنی، زیتون، انگور، انار، محصولات دامی، آبخیزداری، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، تولید محصولات سالم، انجیر، گیاهان دارویی و گلخانه از جمله بخش های در نظر گرفته شده در نقشه راه تحقیقات کشاورزی استان فارس می باشد.

قاسمی بر انجام تحقیقات و پژوهش های مرتبط با چالش های اولویت بندی شده تاکید کرد و افزود: اعتبارات ملی و استانی بر این اساس باید تخصیص داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: استفاده از ظرفیت پایان نامه های دکترا و کارشناسی ارشد در اجرای تحقیقات کاربردی اولویت بندی شده از جمله فرصت های موجود است.

در پایان این نشست نقشه راه تحقیقات کشاورزی استان فارس، برای بررسی وتهیه برنامه های اقدام  نهایی به دانشکده کشاورزی تحویل داده شد.

نشست هم اندیشی نقشه راه تحقیقات کشاورزی فارس با حضور رئیس  و معاونین دانشکده کشاورزی و مدیر پژوهش دانشگاه شیراز، رئیس و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد و مقرر شد این نشست به منظور جاری سازی اهداف تحقیقاتی به صورت منظم برگزار شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید