Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

زنجیره تولید گوشت مرغ در دستور کار قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در تولید گوشت مرغ زنجیره ای کردن در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه سه زنجیره پیشرفته در این استان وجود دارد.

زنجیره تولید گوشت مرغ در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در مراسم افتتاح "مزرعه مرغ مادر گوشتی مهر طیور شیراز" تصریح کرد: این زنجیره، بزرگترین زنجیره گوشت جنوب کشور است و سایر استان ها نظیر هرمزگان و بوشهر را پوشش می دهد.

وی افزود: زنجیره ای کردن حلقه های مختلف تولید اعم از تولید جوجه یکروزه، تولید نهاده ها، مرغداری هایی که پرورش مرغ را به عهده دارند، کشتارگاه و بازاررسانی در دستور کار قرار دارد.

 قاسمی با بیان اینکه پایین آوردن ریسک تولید، بازاررسانی یکپارچه و برندسازی در قالب زنجیره صورت می گیرد، ابراز کرد: تامین جوجه یکروزه به عنوان مهمترین نهاده تولید از مزایای ایجاد زنجیره تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در "مزرعه مرغ مادر گوشتی مهر طیور شیراز" بالغ بر چهار میلیون قطعه جوجه تولید می شود، گفت: نیاز استان فارس در ماه حداقل 6 تا هفت میلیون قطعه جوجه است از این رو به دنبال توسعه زنجیره های موجود و تشکیل زنجیره جدید هستیم تا تولیدات را در قالب زنجیره منسجم تر و یکپارچه تر انجام دهیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید