Iranian Agriculture News Agency

برای اولین بار؛

مزارع قیروکارزین با پهباد سم پاشی شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از پرواز پهباد سمپاش در مزارع گندم و کلزای این شهرستان برای اولین بار خبر داد و گفت: در این پرواز مزارع گندم و کلزا با سموم علف کش و زیر نظر کارشناسان و با حضور تعدادی از کشاورزان سمپاشی شد.

مزارع قیروکارزین با پهباد سم پاشی شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: استفاده از پهباد و نمایش توانمندی آن در راستای ترویج  بکارگیری فن آوری های نوین در کشاورزی شهرستان انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کاهش مصرف سم، صرفه جویی در آب، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، کاهش خسارت له شدگی ناشی از حذف تردد ماشین آلات کشاورزی و به طور کل کاهش هزینه تولید از مهم ترین مزایای استفاده از پهباد ها است.

به گفته وی، افزایش اثر بخشی سموم و هدفمند شدن آن، کاهش زمان مورد نیاز و توجه به سلامت اپراتورهای سمپاشی از دیگر محاسن استفاده از پهباد در سمپاشی مزارع است.

همتی با اشاره به وجود پهباد های مختلف در بازار گفت: جدید ترین انواع پهباد های سمپاس مجهز به موقعیت یاب های جهانی بوده و امکان شناسایی موقعیت اراضی کشاورزی را داشته و با دقت فراوان بدون هم پوشانی اقدام به انجام عملیات می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تشویق کشاورزان در استفاده از این فن آوری ها در مزارع به منظور افزایش تولید و کاهش هزینه ها، بیان کرد: کشاورزان علاقه مند به خرید پهباد پس از گذراندن دوره آموزشی لازم و سپری کردن مراحل ویژه می توانند از تسهیلات کم بهره برای خرید دستگاه بهره مند شوند.

کارشناسان اعتقاد دارند که استفاده از پهباد تا ۳۰ درصد موجب کاهش مصرف سموم و افزایش عملکرد ۴۰ برابری نسبت به سمپاشی های سنتی می شود .

پرواز پهباد ها تحت نظارت مرکز ساماندهی پهباد های غیر نظامی کشور و کار گروه پهباد اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید