Iranian Agriculture News Agency

کمیته روستایی عشایری در مرودشت آغاز به کار کرد

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برگزاری نخستین کمیته روستایی عشایری دراین شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری این مراسم ها ادای دین به خانواده های شهدای انقلاب اسلامی است.

کمیته روستایی عشایری در مرودشت آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ابراهیم کلانتری با اشاره به اینکه کمیته مذکور چند سالی است که به مناسبت ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی در روستا ها  مراسمی را برگزار می کند، افزود: امیدواریم با تعیین وظایف اجرایی هریک از اعضا امسال آیین چهل و یکمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

وی؛ برجسته سازی نقش ارزنده روستائیان و عشایر کشور در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، انعکاس اقدامات انجام شده در محرومیت زدایی و سازندگی روستا ها و فراهم سازی مشارکت و حضور پرشور روستائیان و عشایر در مراسم را از اهداف این کمیته عنوان کرد.

به گفته کلانتری، برگزاری مسابقات قران و عترت ویژه جامعه روستایی و عشایری، هماهنگی به منظور افتتاح طرح های عمرانی خدماتی و اجتماعی، ارائه تسهیلات به طرح های خودکفایی و اقتصادی زود بازده مردمی، اجرای طرح های واکسیناسیون دام و طیور، ویزیت رایگان پزشک و خدمات بهداشتی، جشنواره های سنتی، ورزش های رزمی، بومی و محلی و...از برنامه های پیشنهادی اعضای کارگروه است.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه درمدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: اعضای این کمیته شامل نمایندگانی از ادارات وابسته جهاد کشاورزی،  شهرداری، دهیاری ها،اداره فنی و حرفه ای، نظام صنفی کشاورزی، اداره ورزش و جوانان،  بانک کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان ، کمیته امداد، آتش نشانی، بسیج روستایی و عشایری و بنیاد شهید و امور ایثارگران،اتحادیه تعاونی های روستایی،سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته امداد، میراث فرهنگی، صندوق بیمه ،صندوق حمایت از تولید محصولات کشاورزی و... است.

این کمیته تا برگزار شدن مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی با نشست های مکرردر خصوص نحوه برگزاری و وظایف هر یک از اعضا تشکیل خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید