Iranian Agriculture News Agency

بانوان قیروکارزینی در پاک سازی طبیعت سهیم شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین گفت: گروه کوهنوردی بانوان پرگون و همیاران طبیعت شهرستان قیروکارزین اقدام به پاکسازی طبیعت بکر و زیبای منطقه برکه آبی این شهرستان کردند.

بانوان قیروکارزینی در پاک سازی طبیعت سهیم شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، یعقوب نظریان مادوانی افزود: بیش از 30 نفر از اعضای این تشکل های مردمی با عبور از مسیر های صعب العبور قریب به صد کیلوگرم زباله های خشک از منطقه جمع آوری کردند.

این مقام مسئول ضمن تحسین پویش های مردمی از این دست و تشویق به گسترش آن تصریح کرد: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تنها بر عهده یک سازمان یا نهاد خاص نیست و همه در مقابل حفاظت از این منابع ارزشمند مسئول هستیم.

نظریان اظهار امیدواری کرد: این گونه برنامه‌ ها به صورت مستمر و با همکاری سمن ها و مردم محلی در قسمت های مختلف این شهرستان ادامه یابد.

 وی، با اشاره به وجود جاذبه ‌های طبیعی منحصر به فرد منطقه برکه آبی افزود: این منطقه یکی از تفرجگاه های زیبای فارس به شمار می آید که متاسفانه در اثر رعایت نکردن توصیه های زیست محیطی از سوی برخی از گردشگران در خطر آلودگی با زباله های گوناگون قرار دارد .

به گفته نظریان، این منطقه به دلیل دور دست بودن از مناطق روستایی و دیگر آبادی ها در حال حاضر خالی از سکنه و صرفا مقصد گردشگران مختلف است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین از تمامی دوستداران و علاقمندان به طبیعت خواست با رعایت مسائل زیست محیطی در حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی کوشا باشند.

منطقه دیدنی و شگفت انگیز روستای برکه آبی در فاصله 120 کیلومتری مرکز شهرستان قیروکارزین واقع شده است.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید