Iranian Agriculture News Agency

سرپرست امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس:

تحویل نقشه کاداستر 120 هزار هکتار از اراضی فارس به ثبت اسناد

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: نقشه کاداستر بیش از 120هزار هکتار از اراضی تحویل اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان شد که با توجه به رجوع کشاورزان، امکان صدور اسناد تک برگی برای اراضی مذکور فراهم شده است.

تحویل نقشه کاداستر 120 هزار هکتار از اراضی فارس به ثبت اسناد

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان فارس، محمود باصری همزمان با فرا رسیدن هفتم بهمن ماه، سالروز تشکیل سازمان امور اراضی کشور،  بخشی از اقدامات صورت گرفته مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس را بیان کرد و افزود: طرح کاداستر اراضی کشاورزی این استان از سال 1385 برای اولین بار در ایران با استفاده از فناوری‌های نوین شروع شد و در 29 شهرستان درحال اجرا می باشد که از پیشرفتی معادل 80 درصد برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه زمین بستر تولید است و نباید  به‌‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای به آن نگریست، اظهارکرد: در سال جاری 141 هکتار از اراضی ملی در قالب طرح به سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف اعم از صنعت، خدمات و صنایع تبدیلی واگذار شد که که این طرح‌ها پیش‌بینی اشتغال‌زایی مستقیم معادل یک هزارو 223 نفر را دارد.

باصری به نظارت بر یک هزار و 906 پرونده از اراضی واگذاری سنوات گذشته در سطحی معادل 19 هزار و 952 هکتار نیز اشاره کرد و گفت: قرارداد 6 مورد از پرونده های مذکور که به بهره‌برداری نرسیده بودند، فسخ و اراضی به دولت برگشت داده شد که در طرح‌های سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اجرای 694 مورد حکم قلع و قمع در فارس

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: از ابتدای سال جاری به بیش از 1580 مورد متخلفین ساخت‌وسازهای غیرمجاز اخطار توقف عملیات داده شد و 694 مورد حکم قلع‌ و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در کل استان به استناد تبصره 2 ماده 10 رأسا با حضور دادستان اجرا شد.

وی گریزی به فعالیت 24 ساعته، سامانه 131 نیز زد و تصریح کرد: این سامانه علاوه بر دریافت گزارش‌های مردمی، در ساعات اداری آماده ارائه مشاوره در حوزه زمین است که 16 خودروی گشت در 14 شهرستان در قالب یگان حفاظت اراضی کشاورزی به صورت رسمی فعالیت می‌کنند و شهرستان‌های دیگر نیز در دستور کار تجهیز خودروی گشت هستند.

باصری از الکترونیکی کردن همه فرآیندها در حوزه واگذاری اراضی خبر داد و گفت: تاکنون 8952 پرونده وارد سامانه جامع امور اراضی کشور شده است که این امر شفاف سازی، افزایش سرعت در انجام امور و نیز برنامه ریزی مناسب به منظور نظارت بر اراضی واگذار شده را در پی خواهد داشت.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تبریک فرا رسیدن روز هفتم بهمن ماه سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور به حافظان زمین های کشاورزی، یادآور شد: رسالت این سازمان، مدیریت امور زمین در سراسر کشور، حفظ کاربری، یکپارچگی، توسعه، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید