Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آباده:

توزیع نهال در آباده ساماندهی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده از تشکیل کارگروه ساماندهی توزیع نهال سالم در این شهرستان خبر داد و گفت: با متخلفین در زمینه تولید و توزیع نهال غیر استاندارد برخورد می شود.

توزیع نهال در آباده ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجید یعقوبی افزود: اولین نشست تخصصی این کارگروه با تبیین بند "ه" ماده 7 قانون" ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال" به منظور تعیین  مشخصات نهال سالم و بخشی از خسارات احتمالی ناشی از نهال آلوده آغاز به کار کرد.

این مقام مسئول افزود:  احداث باغ  و تولید محصولات باغی نیازمند سرمایه گذاری بلند مدت بوده و اگر نهال مورد استفاده سالم و اصلاح شده نباشد خسارت های سنگینی را به باغدار متحمل می کند که جبران آن به سختی مقدور خواهد بود.

به گفته وی؛ مهم ترین نهاده در تولید محصولات باغی تهیه نهال سالم و مرغوب است که به منظور کسب اطلاع از مشخصات و آدرس نهالستان های سالم باید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه شود.

یعقوبی تصریح کرد: در شهرستان آباده سالانه بالغ بر 20 هزار نهال لیبل دار در سه نهالستان تولید می شود.

نماینده دادستان، مدیر و رؤسای مراکز جهاد کشاورزی، رئیس تعاونی روستایی، نماینده شهرداری ، دبیر انجمن صنفی کارهای کشاورزی و برخی از تولید کنندگان نهال از جمله حاضرین در اولین نشست کارگروه ساماندهی توزیع نهال سالم بودند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید