Iranian Agriculture News Agency

صدور مجوز تولید شیره و شربت انگور پاستوریزه در سپیدان‌

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با بیان اینکه سه کارگاه فرآوری انگور در این شهرستان در حال راه اندازی است، گفت: تا کنون دو موافقت اصولی و یک مجوز تاسیس کارگاه صنعتی تولید شربت و شیره انگور پاستوریزه با ظرفیت مجموعا 1200 تن در سال در این شهرستان صادر شده است.

صدور مجوز تولید شیره و شربت انگور پاستوریزه در سپیدان‌

به‌ گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد محصول باغ های انگور به صورت غوره، کشمش، مویز و انگور تازه مصرف شده و 10 درصد آن توسط 13 واحد سنتی تولید شیره انگور فرآوری می‌شود.

به گفته وی؛ کارگاه های سنتی به دلیل نداشتن مجوز، مشکلات متعددی از جمله عدم تامین سوخت دارند که در این راستا با جلب اعتماد سرمایه گذاران، زمینه های احداث کارگاه های صنعتی تولید شیره انگور فراهم شده است. 

وی با بیان اینکه سلایق بازارهای داخلی و جهانی به صورت روزانه در حال تغییر و تحول است، خاطرنشان کرد: باید با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری انگور و تولید محصولات و مشتقات مشتری‌پسند، سطح صادرات را افزایش دهیم.

نصیری با اشاره به اینکه 5420 هکتار باغ انگور آبی و دیم در شهرستان سپیدان وجود دارد، افزود: سالانه 38 هزار و 700 تن انگور در این شهرستان تولید می شود.

این مقام مسئول به وجود کشاورزان و باغداران خبره در سپیدان اشاره کرد و گفت: باغداری باید اقتصادی شود و از آنجا که سپیدان یکی از قطب های تولید انگور در استان فارس است از این رو کارشناسان این مدیریت با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویج روش های نوین، باغداران را  به سمت ارتقای سطح بهره‌وری باغ ها سوق می‌دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید