Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان:

پایان کاشت گندم در لارستان

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از پایان کاشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت : کاشت گندم که از نیمه آبان ماه شروع شده بود در هفته اول دی ماه به اتمام رسید.

پایان کاشت گندم در لارستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، فرزاد قاسمی تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۴۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لارستان به کشت گندم آبی و 9هزار و 555 هکتار به کشت کندم دیم اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه هرساله بخشی ازمزارع لارستان به واسطه کشت انبوه پنبه اشغال شده ، افزود: کشت گندم با تاخیر صورت می گیرد از این رو از ارقام زودرس و درعین حال با عملکرد بالا استفاده می شود.

قاسمی با اشاره به اینکه ۲۸۳۵ تن بذر گندم گواهی شده در بین کشاورزان توزیع شد، ابراز کرد: ارقام مهرگان، چمران ۲، سیروان و برات جایگزین ارقام چمران و شیرودی در کشت گندم آبی شده و حدود ۴۰ تن رقم کریم گواهی شده نیز استفاده شد.

به گفته وی؛ ارقام جدید نسبت به رقم های چمران و شیرودی دارای پتانسیل عملکرد بالاتری بوده و مناسب مناطق گرم و نیمه گرم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان افزود: حدود ۵۰ درصد کشت گندم آبی به صورت مکانیزه صورت گرفته است.

در سال زراعی گذشته  کشت گندم در سطحی بالغ بر ۱۹ هزار و ۴۰۰ هکتار به تولید ۷۴ هزار تن گندم  انجامید که گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید گندم و کارخانجات آرد استان شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید