Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی فارس:

2800 پروژه آبخیزداری در استان فارس اجرا شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به اجرای 2800پروژه آبخیزداری در سطح این استان، گفت: خوشبختانه با بهره‌گیری از تمام پتانسیل‌های موجود به‌ ویژه توان خیرین و دوستداران منابع طبیعی در راستای حفظ و توسعه عرصه های منابع طبیعی گام های بلندی برداشته شده است.

2800 پروژه آبخیزداری در استان فارس اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهرام منتصری در نشست مدیران ستادی و ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، تصریح کرد: در سال های اخیر با حمایت خیرین و مساعدت نیک ‌اندیشان این استان شاهد حفظ و توسعه منابع طبیعی و به دنبال آن کاهش مشکلات ناشی از آسیب های وارده به این عرصه ها بوده ایم.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات مصوب صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری در سال جاری 670  میلیارد ریال است، تصریح کرد: این میزان اعتبار در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده که امیدواریم همه این اعتبارات تا پایان سال جذب و تخصیص یابد.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان فارس با اشاره به اقدامات و عملکردهای انجام شده در حوزه های مختلف منابع طبیعی در راستای حفظ و حراست از عرصه ها، ابراز کرد: اجرای پروژه جنگل کاری در سطح 270 هکتار از اراضی ملی، 41 پروژه آبخیزداری و طرح کاداستر در سطح 900 هزار هکتار از عرصه های طبیعی فارس از جمله اقدامات است.

وی تفسیر عکس های هوایی، استعداد یابی و تخصیص اراضی به منظور اجرای پروژه های مختلف کشاورزی، دامداری و بخش صنعت از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: کاهش سطح آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی، تلاش در جهت تغییر معیشت ساکنین اراضی جنگلی با ایجاد مشاغل جایگزین، نصب و توزیع آبگرمکن های خورشیدی در مناطق جنگلی و اجرای کمربند حفاظتی از دیگر فعالیت ها است.

منتصری بیان کرد: بیشتر فعالیت های انجام گرفته با تعامل خوب مسئولان و با بهره گیری از پتانسیل نهادها و تشکل های مردم نهاد انجام شده است.

نشست شورای هماهنگی معاونین و مدیران کل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و ادارات تابعه به میزبانی اداره کل منابع طبیعی فارس برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید