Iranian Agriculture News Agency

فعالیت 23 خانه بهداشت سیار عشایری در فارس

مشاور امور بهداشت و درمان اداره کل امور عشایر استان فارس گفت: ۲۳ خانه بهداشت سیار عشایری در فارس با پیگیری و هماهنگی این اداره کل و معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال خدمات رسانی به جامعه عشایر این استان هستند.

فعالیت 23 خانه بهداشت سیار عشایری در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد طیبی پور تصریح کرد: ۴۸ خانه بهداشت سیار عشایری به صورت کانکس برای نقاط پرتراکم عشایری استان فارس مصوب شده که در فاز اول ۱۸ کانکس و در فاز دوم ۵ کانکس به مناطق عشایری، اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تا قبل از راه اندازی خانه های بهداشت سیار، عشایر دسترسی محدود به مراکز درمانی بهداشتی داشتند و فقط خدمات واکسیناسیون آنان ارائه می شد، افزود: پیش از این سایر خدمات بهداشتی اولیه به علت شرایط ویژه شغلی عشایر مغفول مانده و مشکلات زیاد بهداشتی درمانی در این قشر محروم و زحمتکش ایجاد می شد.

طیبی پور اظهار کرد: با بهره گیری از الگوهای موفق خدمات رسانی به عشایر به ویژه آموزش و پرورش عشایری، بهورزان خانه های بهداشت از میان خود عشایر انتخاب شدند که پس از آموزش در خانه های بهداشت سیار مجهز در مناطق عشایری مستقر شدند.

مشاور امور بهداشت و درمان اداره کل امور عشایر استان فارس با بیان اینکه جمعیت عشایری این استان حدود ۱۴8 هزار نفر است، ابراز کرد: پرونده الکترونیک سلامت برای همه عشایر فارس تشکیل و خدمات بهداشتی مورد نیاز کودکان کمتر از ۵ سال و مادران باردار ارائه شده است و مراقبت از سایر گروه های سنی مانند جوانان، نوجوانان، میانسالان و کهنسالان نیز در دستور کار قرار دارد.

طیبی پور با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح بسیج ملی کنترل فشارخون توسط وزارت بهداشت، درمان و دانشگاه علوم پزشکی در بین عشایر استان فارس بیان کرد: خانه های بهداشت سیار عشایری زیرساخت مناسبی برای اجرای برنامه های ملی وزارت بهداشت در حوزه بهداشت را فراهم کرده است.

مشاور امور بهداشت و درمان اداره کل امور عشایر استان فارس با اشاره به مشکلات ارایه خدمات بهداشتی درمانی در جامعه عشایری، اظهار کرد: در روستاها، بهورزان به راحتی می توانند به منازل مردم افراد تحت پوشش مراجعه کنند اما چادرهای عشایری پراکنده هستند و ممکن است این چادرها، کیلومترها باهم فاصله داشته باشند که بهورزان در این حوزه، تلاش های زیادی می کنند که قابل تقدیر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید