Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

بیش از 800 هکتار از اراضی کشاورزی مرودشت رفع تداخل شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: پلاک ابراهیم آباد شامل560 هکتار منابع ملی و 300 هکتار مستثنیات است که به عنوان نخستین پلاک در این شهرستان در کمسیون رفع قوانین موازی در اراضی کشاورزی رای نهایی گرفت و رفع تداخل شد.

بیش از 800 هکتار از اراضی کشاورزی مرودشت رفع تداخل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی افزود: پلاک 11 ابراهیم آباد در بخش 6 فارس دهستان رامجرد از توابع این شهرستان مرودشت قرار دارد که علاوه بر این پلاک، دو پلاک 67 و 70 جشنیان و13 گلمیان از این دهستان نیز در حال نهایی شدن هستند.

 رحیمی با بیان اینکه در شهرستان مرودشت 261 پلاک ثبتی وجود دارد، افزود: تعیین تکلیف اراضی اختلافی بین کشاورزان و منابع طبیعی از اولویت های مهم دولت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه رفع تداخلات 20 هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی در حال انجام است، تصریح کرد: رفع قوانین موازی در 6 پلاک چمنی، بورکی، نصرآباد، میان قلعه، آونجان و کربلایی صفری در بخش رامجرد نیز آغاز شده است.

این مقام مسئول؛ هدف اصلی از اجرای طرح رفع تداخلات را برطرف سازی موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن اراضی و در عین حال حفظ و حراست اراضی ملی و منابع طبیعی برشمرد.

فعالیت اجرایی کمیسیون رفع تداخلات اراضی ناشی از اجرای مقررات موازی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و همچنین مواد مصوب قانون برنامه ششم توسعه از سال ۹۴ در وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده و با جدیت در حال پیگیری است.

 در مرودشت ۱۴۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی، ۱۲۰ هزار هکتار مرتع و ۸۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید