Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

تولید روزانه 450 تن شیر در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: این شهرستان با تولید روزانه 450 تن شیر و 28درصد شیر استان رتبه اول تولید را داراست.

تولید روزانه 450 تن شیر در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با اشاره به اینکه سالانه افزون بر ۱۵۰ هزار تن شیر در شهرستان تولید می شود، افزود:  شیر تولیدی توسط ۲۲ مرکز جمع آوری شده و عمدتا به شرکت پگاه و مقداری نیز به شرکت های صنایع تبدیلی در این شهرستان و سایر نقاط استان و استان های همجوار منتقل می شود.

وی با اشاره توانمندی این شهرستان در دامپروری و صنایع تبدیلی نیز اظهار کرد:  6 واحد صنایع تبدیلی در شهرستان وجود دارد که در زمینه  تولید فرآورده های لبنی فعالیت می کنند.

رحیمی با بیان اینکه 78هزار راس دام سنگین و ۴۶۰ هزار راس دام سبک در شهرستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: بیشترین تولید شیر مربوط به دام سنگین است و مقدار کمی شیر نیز توسط دام سبک تولید می شود که به مصرف خانوار می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: برای جلوگیری از انتفال بیماری های واگیردار از جمله تب برفکی و بروسلوز به شیر واکسیناسیون دام ها هر 6 ماه یک بار و اندازه گیری بار میکروبی نیز به صورت روزانه انجام می شود.

رحیمی اظهار امیدواری کرد که با توسعه آمیخته گری و با  اصلاح نژاد دام های سنگین که توانایی تولید شیر و گوشت بالایی دارند در راستای ارتقای بهره وری گام مثبتی برداشته شود.

به گفته وی، در راستای افزایش تولید و رونق اشتغال در شهرستان از متقاضیان راه اندازی واحد های پرورش شیر و گوشت استقبال و روند صدور مجوز تسهیل شده است.

رحیمی یاد آور شد: شهرستان مرودشت با تولید بیش از ۴۰۰۰ تن گوشت قرمز  و ۵۷۰۰ تن تخم مرغ مقام سوم استانی تولید این دو محصول را دارد.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید