Iranian Agriculture News Agency

همزمان با آغاز فصل زمستان؛

کاهوی قیروکارزین روانه بازار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: برداشت این محصول از ابتدای دی ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه سال بعد ادامه خواهد داشت.

کاهوی قیروکارزین روانه بازار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با اشاره به کاشت بیش از 700 هکتار کاهو در منطقه مبارک آباد این شهرستان افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 30 هزار تن از این محصول به بازار سراسر کشور روانه و سبزی سفره ها را تامین کند.

به گفته وی، به دلیل عدم وجود میدان میوه و تره بار در این شهرستان محصول به میادین شهر های همجوار رفته و از آنجا به تمامی نقاط کشور از جمله تهران، اصفهان، شیراز و برخی از کشور های همسایه ارسال می شود.

همتی تصریح کرد: شرایط اقلیمی و آب و خاک قیروکارزین موجب شده است که کاشت محصولات برگی خصوصا کاهو در فصول پائیز و زمستان در فضای آزاد از رونق ویژه ای برخوردار باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: مزارع زود کاشت کاهو پس از برداشت نوبرانه و مبارزه با علف هرز مزرعه امکان کاشت دوباره کاهو را دارند که موجب افزایش تولید و بهره وری بیشتر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه کاهو یک زراعت وجینی است، اظهار کرد: این موضوع موجب مصرف کمتر سموم علف کش و تولید محصول سالم تر شده که خانوارها  می تواند با اطمینان بیشتر در سبد کالای مصرفی خود قرار دهند.

در قیروکارزین انواع ارقام کاهو مانند زرقانی، جهرمی و اهوازی کاشته می شود که به مدت ۸۵ تا۹۰روز پس از کاشت به وزن مناسب برداشت رسیده و ویژگی های خاصی مثل شیرینی، آبداری، روغنی بودن و رنگ برگ ها موجب شهرت این محصول شده است.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید