Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

آمار زکات دقیق شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: باید در آماردهی پیرامون همه موضوعات خصوصا مساله زکات دقت کرد و آنچه که به عنوان آمار ارائه می شود باید پشتوانه علمی و آماری مستند داشته باشد.

آمار زکات دقیق شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام روز شنبه هفتم دی ماه در دومین نشست شورای زکات تصریح کرد: ارائه آمار مستند در حوزه زکات باعث می شود که بتوان تاثیر اقدامات انجام شده در این حوزه را به صورت دقیق ارزیابی کرد.

رئیس شورای زکات با تاکید بر اهمیت آموزش و آگاهی سازی جامعه نسبت به موضوع پرداخت زکات، ابراز کرد: تا دو ماه آینده اجلاسی در این استان برای روحانیون و مبلغین برگزار خواهد شد تا این قشر در خصوص پرداخت زکات و تبلیغ بیشتر توجیه شوند و خدمت را افزایش دهند.

وی افزود: باید بررسی شود که آیا در حوزه زکات نیاز به برگزاری همایش های بین المللی یا اقدامات استانی است و باید نشست های علمی و آموزشی در این باره در فارس توسعه یابد هرچند که به نظر من باید اقدامات درون استانی در این خصوص افزایش پیدا کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه زکات به سختی زکات جمع آوری می شود، اظهار کرد: درباره هزینه کرد منابع حاصل از پرداخت زکات نیز باید دقت لازم به کار گرفته شود.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه در ترویج هم اقدامات خوبی انجام شده، تصریح کرد: ساز و کار اخذ زکات از روش های فعلی که بی حساب و کتاب است باید خارج شود و به وضع مطلوب که از نظر علمی و اداری جواب دهد تبدیل شود.

رئیس شورای زکات یادآور شد: مسئولان مربوطه باید فکری برای کسانی که از پرداخت زکات فرار می کنند کرده و نسبت به آن اقداماتی را انجام دهند و در این حوزه قطعا تمام دستگاه های سیاسی و فرهنگی استان فارس حمایت لازم را خواهند کرد.

به گفته وی؛  افزایش ۶۸ درصدی در میزان پرداخت زکات در ۹ ماهه سال ۹۸ رخ داده که نباید آن را به پای عملکرد دستگاه های متولی در این حوزه نوشت مگر اینکه شواهد آن ارائه شود.

آیت الله دژکام افزود: سال گذشته و ابتدای امسال بارش های خوبی در سراسر استان فارس ایجاد شد که این موضوع باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی شد و همین موضوع در افزایش میزان پرداخت زکات در این استان تاثیر داشته است.

وی از نبود آمار مستند در حوزه زکات گلایه کرد و گفت: افزایش پرداخت میزان زکات امسال در استان فارس نباید به حساب پرداخت زکات از سوی کسانی که تاکنون نسبت به این کار اقدام نمی کردند گذاشته شود چرا که درصد قابل توجهی افزایش میزان تولیدات کشاورزی عامل آن بوده است که امیدواریم امسال هم بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز افزود: در خصوص پرداخت زکات نمی توان همه شهرستان ها را بدون در نظر گرفتن پهنه کشاورزی در آن شهرستان مورد ارزیابی قرار داد زیرا وسعت سطح زیر کشت محصولات کشاورزی که شامل پرداخت زکات می شوند در هر شهرستانی متفاوت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید