Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده:

پرونده های واگذاری زمین های کشاورزی آباده بررسی شد

شورای واگذاری و احیای اراضی فارس در آباده تشکیل شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده از حضور اعضای شورای هیات واگذاری و احیای اراضی استان فارس در این شهرستان خبر داد و گفت: تعیین تکلیف پرونده های واگذاری در قالب قرار داد اجاره در دستور کار این هیات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجید یعقوبی تصریح کرد: در شهرستان آباده ۴۵۸ گروه مشاع تشکیل و ۱۹ هزار و سیصد هکتار زمین به کشاورزان کم زمین و بی زمین واگذار شده که 260 مورد از پرونده های مذکور تا کنون به شکل قرارداد اجاره باقی مانده است.

به گفته وی؛ اعضای شورای هیات واگذاری و احیای اراضی استان فارس در نشستی که در شهرستان آباده داشتند بیش از یک صد پرونده کل استان را بررسی کردند و 13 پرونده مربوط به این شهرستان بود که به صورت جایگزینی، تمدید قرارداد، اجاره، فروش و یا واگذاری اولیه تعیین تکلیف شد.

اعضای شورای هیات با حضور در شهرستان آباده علاوه بر بررسی چند مورد پرونده و صدور رای، مسائل و مشکلات گروه های مشاع را بررسی کردند.

یعقوبی با اشاره به اینکه این شورا بر اساس قانون اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیاء اراضی در حکومت جمهوری اسلامی مصوب سال ۱۳۵۹ شورای انقلاب تشکیل شده، بیان کرد: این شورا مرجع رسیدگی به واگذاری، تمدید قرارداد،  اجاره و فروش اراضی در گروه های مشاع است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده، این شورا با حضور سید محسن حجت الاسلام قائمی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و حاکم شرع، محمود باصری مدیر امور اراضی، شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی استان فارس تشکیل جلسه داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید