Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

تامین امنیت غذایی با روحیه جهادی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با فعل خواستن و روحیه جهادی می توانیم امنیت غذای جامعه را تامین کنیم آنگونه که تاکنون انجام داده ایم.

تامین امنیت غذایی با روحیه جهادی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در سفر یک روزه خود به شهرستان مُهر و در جمع کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان تصریح کرد: هر جا که ما اراده کرده ایم توانسته ایم حتی با دستان خالی معجزه کنیم.

وی با تشکر از زحمات مسئولین پهنه ها و مراکز جهاد کشاورزی در خصوص کشت کلزا و تحقق اولویت های سازمانی افزود: به منظور دستیابی به پایداری تولید و حفظ سطح زیر کشت کلزا در سال های آینده، آموزش باید در سرلوحه امور مراکز قرار گیرد و همیشه « آموزش، آموزش و آموزش» را به خاطر بسپارید.

این مقام مسئول در بازدید از مرکز جهاد کشاورزی گله دار، ابراز کرد: در سنوات اخیر اقدامات خوبی در راستای اهداف نظام نوین ترویج مانند پهنه بندی، تعمیر و تجهیز مراکز، تالار ترویج و آموزش صورت گرفته است که از نتایج آن می توان به روز رسانی آمار اشاره کرد.

در ادامه سفر؛ قاسمی از کارخانه فرآوری و بسته بندی خرمای بنتو که یکی از بزرگترین کارخانه های کشور در زمینه خرما است بازدیدکرد، در این بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به رتبه دوم این استان در صنایع تبدیلی در سطح کشور، یادآورشد: وجود صنایع تبدیلی در هر منطقه علاوه بر اشتغال زایی و رونق تولید، باعث ایجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزی می شود.

وی در ادامه سفرخود و در بازدید از گلخانه سه هکتاری سبزی و صیفی با اشاره به ضرورت افزایش بهره وری منابع تولید به خصوص آب، گفت: ناگزیر به توسعه کشت های گلخانه ای هستیم از این رو با افزایش آگاهی جامعه به ویژه بهره برداران بخش کشاورزی باید میزان تولید در گلخانه ها را به سطح استاندارد برسانیم.

به گفته قاسمی؛ در مناطق جنوبی، شور بودن و کیفیت نامناسب آب یکی از مشکلات  مهم در توسعه گلخانه است که نیاز به پیگیری و رایزنی به منظور استفاده از آب شیرین کن ها در گلخانه ها است.

صندوق خرد زنان روستایی چاه گزی از مکان هایی بود که مورد بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در سفر به شهرستان مُهر قرار گرفت، زنان روستایی عضو این صندوق علاوه بر ایجاد کارخانه روغن کشی، در احیای صنایع دستی محلی  نیز گام های موفقی برداشته اند.

 قاسمی در این بازدید به اعضای صندوق توصیه کرد که به سرمایه اندک اکتفا نکنند با گردش سرمایه، افزایش تولیدات و برندسازی به تقویت صندوق ها بپردازند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه توانمندسازی زنان روستایی کمک بزرگی به اقتصاد خانواده است، بیان کرد: در این زمینه صندوق های خرد علاوه بر اشتغال زایی، موفق به تولید محصولات سالم از طریق  برگزاری دوره های آموزشی شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید