Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

360 هزار اصله نهال در مرودشت آماده عرضه به بازار است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تهیه 300 هزار نهال مثمر و 60 هزار نهال غیر مثمر به منظور توسعه باغ های این شهرستان خبر داد و افزود: توزیع نهال دارای لیبل از بهمن ماه در مرودشت آغاز خواهد شد.

360 هزار اصله نهال در مرودشت  آماده عرضه به بازار است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با بیان اینکه چهارنهالستان فعال و دارای مجوز در سطح  3.5 هکتار در شهرستان مرودشت توزیع نهال را انجام می دهند، گفت: متقاضیان باید قبل از خرید هر گونه نهال از مناسب بودن مکان باغ و شرایط آب و هوایی برای کاشت نهال اطمینال حاصل کنند.

به گفته وی؛ نهال های تولیدی شامل انواع درختان میوه معتدله و سردسیری از جمله درختان مثمر مانند سیب، به، زردآلو، انار،گردو، توت فرنگی و انواع درختان غیر مثمر مانند زبان گنجشک، سرو، چنار، بید و  بید مجنون است.

رحیمی با بیان اینکه نهال خریداری شده باید گواهی بهداشت از مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان را داشته باشد، از خریداران خواست در زمان خرید، فاکتور فروش و گواهی تضمین پایه و پیوندک را دریافت نموده و نزد خود نگه دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: در زمان تهیه نهال در مراحل مختلف کارشناسان این مدیریت از نهالستان بازدید و توصیه های لازم را ارائه می دهند.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید