Iranian Agriculture News Agency

اجرای عملیات بیولوژیک در مراتع استان فارس

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: اجرای عملیات بیولوژیک در مراتع این استان با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ماه های پایانی سال اجرا خواهد شد.

اجرای عملیات بیولوژیک در مراتع استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهرام منتصری افزود: این طرح در سطح 4850 هکتار و در 22 شهرستان  این استان فارس اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات مذکور شامل بوته های مرتعی است، تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه ها افزایش ضریب حفاظتی و گسترش پوشش گیاهی عرصه های مرتعی بالادست حوزه های آبخیز به ویژه در مناطق آسیب دیده از وقوع آتش سوزی ها وچرای مفرط دام است.

منتصری تاکید کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی، اجرای طرح های حفاظتی و احیایی درعرصه های منابع طبیعی فارس با جدیت بیشتری ادامه دارد.

وی، توزیع 35 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در بین خانوارهای محلی و بهره برداران عرصه های جنگلی، 40 پروژه سازه ای آبخیزداری، 13 کیلومتر کمربند حفاظتی به شیوه بنچ مارک و 170 هزار هکتار کاداستر اراضی ملی از دیگر اقدامات با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری برشمرد.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان فارس ابراز کرد: اجرای پروژه های حفاظت و قرق، بذر پاشی و کپه کاری، احداث آب انبار ذخیره نزولات آسمانی و نیز ایجاد هلالی های آبگیر در سطح مراتع و جنگل ها با هدف حفاظت آب، خاک و پوشش گیاهی از دیگر طرح های در دست اقدام با استفاده از صندوق توسعه ملی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید