Iranian Agriculture News Agency

دبیر کار گروه آب و کشاورزی شهر قیروکارزین :

600 حلقه چاه مجاز در قیروکارزین برقی می شود

دبیر کار گروه آب و کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز طرح برقی کردن 600 حلقه چاه آب مجاز کشاورزی به منظور نصب الکتروپمپ در این شهرستان خبر داد و گفت : این طرح بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و مصوبه شورای اقتصاد با همکاری شرکت های توانیر و بهینه سازی مصرف سوخت انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی در حاشیه نشست کار گروه آب و کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: اولویت ایجاد شبکه های برق با بهره مندی از یارانه های دولتی مشمول آن دسته از موتور پمپ هایی است که دارای بیشترین مصرف سوخت و کمترین خط انتقال هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این طرح مسیرهای اصلی منتهی به چاه های کشاورزی واجد پروانه بهره برداری معتبر، خطوط انتقال برق آن اجرا می شود، تصریح کرد: حداکثر فاصله مجاز به منظور احداث شبکه 500 متر طول است که هزینه مسیر مازاد بر آن همچنین خرید ملزومات مورد نیاز به عهده مشترک خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: کشاورزان و باغدارانی که اسامی آنان در لیست اعلامی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت نیست در ابتدا به اداره آب شهرستان مراجعه و پس از تائید پروانه بهره برداری چاه کشاورزی و طی مسیر قانونی به این مدیریت معرفی می شوند.

به گفته وی، مدیریت جهاد کشاورزی پس از تهیه لیست متقاضیان نسبت به ارسال آن به سازمان متبوع خود به منظور معرفی به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و بهره مندی از طرح مذکور اقدام خواهد کرد.

همتی، کاهش مصرف سوخت های فسیلی، رعایت مسائل زیست محیطی، توسعه آبیاری تحت فشار، کاهش تردد خودرو های ترابری و کاهش هزینه تولید محصولات کشاورزی را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

شهرستان قیروکارزین با بیش از 30 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی آبی دارای 3000 حلقه چاه آب مجاز بوده که تا کنون قریب به 1200 حلقه از این چاه ها به شبکه برق متصل شده است.

قیروکارزین در 169  کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید