Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

خرید گندم دوروم با افزایش قیمت ده درصدی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تفاهم نامه ای بین انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی ایران و بنیاد ملی گندمکاران به عنوان نماینده کشاورزان به امضا رسیده است که بر اساس این تفاهم نامه کارخانجات ماکارونی در استان هایی که تولید گندم دوروم دارند این محصول را با ۱۰ درصد افزایش قیمت نسبت به خرید تضمینی آن خریداری می کنند.

خرید گندم دوروم با افزایش قیمت ده درصدی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین پژمان افزود: گندمکاران به منظور فروش گندم دوروم خود به کارخانجات، باید به صورت مستقیم با کارخانه داران عقد قرار داشته باشند.

به گفته وی، رطوبت بالای 10درصد، گلوتن 26 تا 30 درصد، پروتیئن حداقل 12 درصد، اُفت مفید حداکثر 4درصد، اُفت غیرمفید یک درصد و سن زدگی 2درصد از شرایط گندم دوروم تحویلی به کارخانجات ماکارونی است.

پژمان ابراز کرد: کشاورزان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر از مفاد قرار داد به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان های محل فعالیت خود مراجعه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عملکردهای گندم دوروم در استان فارس بین 6 تا 8 تن در هکتار است، اظهار کرد: این رقم از سال 1376 به دلیل مقاومت به بیماری سیاهک هندی وارد این استان  و در مناطق آلوده به بیماری متداول شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: این استان از مناطق عمده کشت گندم دوروم است و شهرستان های داراب، فسا و مرودشت بیشترین سطح زیر کشت این رقم گندم را دارند.

استان فارس در سال زراعی گذشته با سطح زیر کشت بالغ بر 225 هزار هکتارگندم آبی و 111هزار هکتار گندم دیم و تولید بالغ بر 125 هزار تن گندم رتبه دوم تولید را در کشور کسب کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید