Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

تعیین تکلیف مشترکین موقت خدمات عمومی در مستحدثات غیر مجاز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به ابلاغ قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از خدمات عمومی ( آب، برق و...) و عنایت به ماده 4 قانون مذکور و تبصره های آن گفت: کشاورزانی که از تاریخ پنجم مرداد ماه 1396 اقدام به اخذ انشعاب غیر دائم نموده اند تا پایان آذر ماه باید به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: بهره برداران مذکور باید به منظور تعیین تکلیف، نسبت به تشکیل پرونده و اخذ مجوز لازم مبنی بر ضرورت تغییر کاربری مجاز اقدام نمایند چرا که تامین موقت خدمات موضوع ماده 4 آن قانون، موجد حقی برای مشترکین نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس حکم ماده 4 قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از خدمات عمومی، برقراری انشعاب غیر دائم خدمات عمومی برای مستحدثات غیر مجاز تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذی ربط صرفا برای رفع حداقل نیاز خدمات عمومی و جلوگیری از استفاده غیر مجاز وضع شده است از این رو مانع قلع و قمع ساخت و ساز های غیر مجاز نخواهد بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان ملزم به دادن خدمت در ساخت و ساز های غیر مجاز نبوده و ارائه این خدمات و تائسیسات زیر بنایی در اراضی کشاورزی منوط به اخذ نظر موافق کمیسیون مربوطه است .

همتی ضمن تاکید بر اینکه در صورت عدم جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز یا عدم تعیین تکلیف قانونی آن طی سه سال از تاریخ ابلاغ حسب قانون با متخلفین رفتار خواهد شد، توضیح داد: با توجه به انقضای مهلت سه ساله در تیر ماه 1399 در صورت عدم مراجعه و تعیین تکلیف، نسبت به اعلام جرم موضوع ماده 3 اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی و زراعی باغ ها به دادگاه کیفری شهرستان اقدام خواهد شد.

به موجب ماده 8 الحاقی سال 1385 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، صدور هر گونه مجوز یا پروانه ساخت و تامین و واگذاری خدمات زیر بنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن صرفا پس از تائید کمیسیون موضوع تبصره 1 ماده 1 قانون مزبور بر ضرورت تغییر کاربری مجاز است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید