Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد:

اجرای پروژه های کشاورزی بر اساس سند پیشران توسعه استان فارس

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور اجرایی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی بالاخص اجرای کامل پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی استان فارس سند پیشران توسعه این استان توسط استانداری با همکاری دستگاههای اجرایی تهیه و با دستور و با دستور رئیس جمهوری ابلاغ شده است.

اجرای پروژه های کشاورزی بر اساس سند پیشران توسعه استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، جعفر صبوری پور تصریح کرد: این سند در دوبخش راهبردها و سیاست های عمومی و پروژه های عمرانی، طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری منتخب تهیه شده است. 

وی؛ طولانی و پیچیده بودن فرآیند فعال شدن واحدهای تولیدی ناشی از مقررات متعدد و دست وپاگیر را از مشکلات تولید کنندگان برشمرد و افزود: رفع مشکل تولیدکنندگان به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمن از راهبردها و سیاست های عمومی سند مذکور است.

صبوری پور؛ اتخاذ تدابیرلازم به منظورتکمیل زنجیره تولید وجلوگیری از صادرات محصولات خام با هدف افزایش ارزش افزوده، ارتقای بهره وری عوامل تولید وکیفیت محصولات تولید داخل، توسعه صادرات غیرنفتی وحضور مؤثر در بازارهای جهانی را از دیگر اهداف این سند برشمرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شناسایی قوانین و مقررات مزاحم و غیرضرور در فرآیند تولید وصدور مجوزها با هدف بهبود فضای کسب وکار در این سند دیده شده است، افزود: کمک به عرضه مستقیم محصولات تولیدی با هدف حذف واسطه های غیرضرور وکاهش قیمت تمام شده، تلاش برای کاهش آثار تحریم های ظالمانه با استفاده ازظرفیت وتوان بومی مناطق و برنامه ریزی مناسب برای هدایت نقدینگی موجود به سمت سرمایه گذاری های مولد واشتغالزا از دیگر راهبردها و سیاست های عمومی سند پیشران می باشد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: احداث مجتمع های گلخانه ای و دامی، فعال کردن صنایع لبنی کوچک، احداث صنایع لبنی، اجرای طرح های آبخیزداری، احداث کشتارگاه ها، راه اندازی زنجیره های تولید عسل و گیاهان دارویی و حمایت از تولید و صادرات محصولات کم آب بر مانند انجیر و پسته از جمله پروژه های کشاورزی سند توسعه پیشران است که در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و به منظور پیگیری، نظارت و تلاش در جهت بررسی روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مندرج در این سند، مسائل و مشکلات پیش روی این طرح‌ها بررسی و تصمیمات لازم برای رفع آنها اتخاذ می‌شود.

صبوری پور افزود: 51 مورد از پروژه های مصوب سند پیشران توسعه استان با بخش کشاورزی می باشد که تاکنون اقدامات ویژه و موثری در جهت اجرایی شدن مصوبات مذکور انجام شده است.

سند پیشران توسعه فارس شامل 23 طرح اولویت دار اقتصادی و 76 طرح مهم ملی توسعه استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید