Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین عنوان کرد:

قیروکارزین رتبه نخست تولید لیمو شیرین در کشور با سهم 43 درصدی در تولید

بر اساس پیش بینی ها امسال بیش از 270 هزار تن لیمو شیرین برابر با 27 درصد سهم تولید جهانی از باغ های شهرستان قیروکارزین تولید و روانه بازار های داخلی و خارج از کشور می شود.

قیروکارزین رتبه نخست تولید لیمو شیرین در کشور با سهم 43 درصدی در تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به سطح 5500 هکتاری باغ های لیمو شیرین در این شهرستان گفت: از ابتدای آبان ماه برداشت لیمو شیرین از قیروکارزین آغاز و تا پایان بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت. 

مهدی همتی افزود: قیروکارزین با میانگین تولید 49 تن لیمو شیرین در هکتار و سهم 43 درصدی از تولید، رتبه نخست تولید در کشور را به خود اختصاص داده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه لیمو شیرین قیروکارزین از مرغوب ترین لیمو شیرین کشور است، تصریح کرد: سازگاری و تناسب آب، خاک و اقلیم قیروکارزین با درخت لیمو شیرین موجب شده محصول تولیدی از کیفیت و تناژ تولید ممتازی برخوردار باشد.

همتی با تاکید بر اهمیت ورود صنایع غذایی و تبدیلی در فرآوری لیموشیرین، یادآورشد: عدم امکان نگهداری لیموشیرین برای بلند مدت در سردخانه موجب شده در فصل برداشت این محصول با قیمت واقعی از باغداران خریداری نشود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: توسعه صنایع درجه بندی و بسته بندی مرکبات در شهرستان موجب افزایش بازار پسندی و بهبود ارزش افزوده برای محصول خواهد شد که تا کنون 6 واحد در این زمینه فعال هستند.

استان فارس با تولید سالانه  بیش از 490 هزار تن  لیموشیرین رتبه اول تولید لیمو شیرین کشور را دارد.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید